Hrvatska

  • 18
  • Kol

Odsjeka za Povijest Kulture i Civilizacije – Alma Mater Studiorum Sveučilišta u Bologni, Joško Zaninović, ravnatelj Gradskog muzeja Drniš i mr. sc. Krešimir Šakić, ravnatelj Javne ustanove „Nacionalni parka Krka“ potpisali su Sporazum o istraživanju za studiju, dokumentaciju i valorizaciju rimskog amfiteatra u Burnumu.

Znanstvena suradnja navedenih institucija započela je 2005. na arheološkom lokalitetu Burnum na kojem se od tada redovito, svake godine, provode eksperimentalna i inovativna istraživanja u cilju razumijevanja dinamike naseljavanja u rimsko doba i njenog utjecaja na mikro-lokalitet Burnum, ali i šire područje uzvodnog toka Krke. Podršku projektu pružaju i Odjel za arheologiju Sveučilišta u Zadru, Centar za jadransku arheologiju i Ministarstvo vanjskih i europskih poslova Republike Hrvatske.

“Projekt valorizacije rimskog amfiteatra u Burnumu rezultat je bliske suradnje institucija i višegodišnjih znanstvenih istraživanja talijanskih i hrvatskih arheologa koji će omogućiti jedinstvenu i preciznu rekonstrukciju arhitektonske strukture amfiteatra i njen grafički prikaz najnovijim tehnološkim dostignućima kako bi se postojeće arheološko nasljeđe i arheološko nalazište rimskog vojnog amfiteatra dodatno valorizirali i afirmirali kao arheološka i posjetiteljska destinacija.” ističe mr.sc. Krešimir Šakić, ravnatelj NP Krke.

Novi istraživački projekt sastoji se od niza topografskih mjerenja i dokumentiranja s tehnološki naprednom opremom i inovativnim metodama (laserski skener, dron i sl.). Osim u znanstvene svrhe rezultati će biti korišteni za izradu detaljne rekonstrukcije arhitektonskog kompleksa i antičkih tehnika gradnje u cilju predlaganja grafičke rekonstrukcije amfiteatra.

Tehnička i znanstvena mjerenja dobivena ovim metodama omogućit će stvaranje virtualnih rekonstrukcija koja će posjetiteljima biti dostupna putem tableta i pametnih telefona kao koncept proširene stvarnosti, ističe Šakić te dodaoje kako će krajnji rezultat biti video uradci kojima će posjetitelji moći doživjeti izgradnju amfiteatra, najznačajnije arhitektonske promjene tijekom stoljeća i na kraju napuštanje i propadanje rimskog vojnog amfiteatra.” Analitički pristup koji objedinjuje arheološke lokalitete i tehnološki napredak primijenjeni u kulturnoj baštini doprinose posjetiteljskom razumijevanju arheoloških istraživanja i razvijaju nove oblike turizma.” istaknuo je Šakić.

Ukupna vrijednost projekta iznosi 60.000 eura koje će financirati Javna ustanova “Nacionalni park Krka”, dok je rok završetka projekta dvanaest mjeseci. Projekt valorizacije rimskog vojnog amfiteatra, dosadašnji rezultati višegodišnje suradnje i uspješno partnerstvo predstavljaju osnovu razvoja budućih projekata zaštite, spoznaje kulturnopovijesne baštine, turističke ponude i valorizacije srednjeg i gornjeg toka Krke.

Izvor: hrturizam.hr 

  • 17
  • Kol

U Temi dana novinarka je razgovarala sa gradonačelnicima Dubrovnika, gospodinom Matom Frankovićem, gradonačelnikom Šibenika Željkom Burićem te zamjenikom gradonačelnika Pule Robertom Cvekom.
Franković je istakao kako je ova sezona turistički kvalitetna, iako je preveliki broj gostiju koji žele posjetiti upravo starogradsku jezgru Dubrovnika, što stvara najveći problem grada jer ih u tijeku dana bude previše da bi mogli zastati tamo.
Burić pak tvrdi za Šibenik da se također ponuda mora proširiti van središta grada, te navodi kako nije samo more i sunce ono što privlači turiste, već su brojne atrakcije i u zaleđini, u manjim mjestima. Cvek spas vidi u razvoju lokalne samouprave koja bi samostalno odlučivala o pojedinačnim problemima, te ističe kako samo Istra kao regija pridonosi upravo 33 % sveukupnog državnog turizma.
Kako raste broj turista koji noće, ali i turistička sezona koja traje dulje od dva tri mjeseca, razlog su za rekonstrukciju postojeće infrastrukture ne samo što se tiče struje i vode, već i prometa, zdravstva i odvožnje smeća, kaže Burić. Šibenik se naveliko priprema da u 2018. godini pruži kvalitetniju uslugu, kvalitetniji a ne kvantitetniji turizam, jer se on ne može samo brojati po dolascima gostiju, već koliko su oni zadovoljni pruženom uslugom. Cvek kaže da su za postojeće potrebe osigurani zadovoljavajući uvjeti, uloženo je preko 20 milijuna kuna u vodoopskrbni sustav.
U Dubrovniku se stacionirano nalazi oko 30 000 gostiju, što je pozamašna brojka kada se svi navečer žele naći u povijesnoj jezgri grada. Cilj nije masovni, već održivi turizam.
Disperzija gostiju izvan srpanja i kolovoza nije diskutabilna, jer su ovi mjeseci krucijalni. Razgovor se završio pitanjem ima li prostora za daljnji rast, na što je Franković rekao da trebamo znati na koji način promišljamo turizam, Burić je rekao da ključ leži u promjeni logike i širenju turizma izvan samog centra, kako bi se produljila turistička sezona. Cvek se na kraju zahvalio i svim turističkim djelatnicima koji su zaslužni za ovako dobru sezonu.

Autorica: Danijela Simović

  • 17
  • Kol

Uber od danas službeno dolazi u Rijeku, te sedmi grad u Hrvatskoj gdje će biti dostupne usluge uberX, uberSELECT i uberVAN.

Riječani i brojni turisti koji dolaze u taj grad pokazali su nevjerojatan interes za Uberom, a upravo zbog ovog velikog interesa, kao i zbog turističkog procvata Rijeke, Uber želi svima omogućiti pristup dodatnoj opciji kretanja kroz grad. “Nevjerojatna brojka od 14 tisuća otvaranja Uberove aplikacije bila je poziv koji nismo mogli odbiti i zato nam je drago što ćemo s našom uslugom povezati još jedan grad u Hrvatskoj. Dolaskom Ubera u Rijeku, u narednim mjesecima, stvorit će se najmanje 300 novih radnih mjesta u tvrtkama i obrtima partnera – vozača. Sigurni smo da će naša usluga pojednostaviti kretanje mnogim Riječanima, ali i turistima koji će ovo ljeto provesti na hrvatskoj obali” rekao je Davor Tremac, generalni direktor Ubera za jugoistočnu Europu.

U Rijeci će biti dostupna usluga uberX, dok svi oni koji žele dodatnu udobnost i kvalitetu u prostranijim vozilima s najbolje ocijenjenim vozačima mogu odabrati uberSELECT. Usluga UberVAN namijenjena je većim grupama ljudi do osam korisnika koji putuju zajedno. U gradskoj zoni cijene usluge uberX bit će 6 kune za start, 3 kune po kilometru i 0.4 kuna po minuti vožnje. Minimalna cijena vožnje je 10 kuna. U prigradskoj zoni, cijena će biti 9 kuna start, 5 kuna po kilometru i 0.5 kuna po minuti vožnje, a minimalna cijena će biti 15 kuna.

Za UberSELECT i UberVAN cijena će biti ista u gradskoj i prigradskoj zoni. Odnosno 11 kuna start, 6.5 kuna po prevoženom kilometru i 0.65 kuna po minuti vožnje uz minimalnu cijenu vožnje 20 kuna. Za UberVAN cijena starta će biti 13 kuna, 8.5 kuna po prevoženom kilometru i 0.8 kuna po minuti vožnje. Minimalna cijena vožnje je 25 kuna. Sve navedene Uberove usluge bit će dostupne od Brseča do Selca i na otoku Krku.

Rijeka – odličan primjer početka liberalizacije tržišta

Rijeka ima liberalizirano tržište koliko je to moguće u okviru postojećeg Zakona čime je učinila odličan prvi korak kojim je osigurala povoljniju cijenu kretanja kroz grad. Međutim, na razini države je potrebno napraviti idući korak koji bi bio u skladu s pozitivnim primjerima regulativa za 21. stoljeće – a to je potpuna liberalizacija kroz uvođenje nove kategorije, predugovoreni prijevoz.

Potpuna liberalizacija znači da bi se trebalo onemogućiti dvostruka administracija s licencama koje se izdaju na razini države i dozvolama koje se izdaju na razini gradova. “Duplo izdavanje licenci i dozvola je nepotrebno, jer je dugotrajan proces, ostavlja prostor za lokalnu korupciju i ograničava poduzetništvo. Isto tako, za uspješan rast cjelokupne industrije potrebno je ukloniti zastarjela pravila poput određivanja minimalne ili maksimalne cijene – jer to u konačnici znači veće cijene prijevoza za građane. Uprava Rijeka je dobar primjer koji dokazuje da liberalizirano tržište odlično funkcionira, a ukidanjem administrativnih barijera može se stvoriti još više radnih mjesta u području prijevoza putnika osobnim automobilima”, istaknuo je Davor Tremac, generalni direktor Ubera za jugoistočnu Europu.

Također, nova regulativa trebala bi omogućiti izbor metode obračunavanja cijene, bilo to GPS-om ili predugovaranjem cijene s ponuđačima usluge, a ne kao jedinu metodu ostaviti taksimetar. Potrebno je ukloniti i postojeći uvjet stručne osposobljenosti kroz trogodišnju školu – dovoljno je posjedovati vozačku dozvolu B kategorije te iskustvo vožnje od najmanje 3 godine. I na kraju treba dodati i redovni liječnički pregled i napredni tečaj sigurne vožnje.

Potpuna liberalizacija sukladno preporukama Europske komisije povećava izbor za krajnjeg korisnika te stvara najmanje 15.000 novih radnih mjesta, smanjuje vrijeme čekanja za vozilo i ne ograničava sloboda kretanja.

Izvor: hrturizam

  • 16
  • Kol

U Varaždinu su počeli radovi na energetskoj obnovi objekata Opće bolnice Varaždin. Projekt je težak 83 i pol milijuna kuna, što je ujedno i jedna od najvećih investicija u Hrvatskoj u području zdravstva. U varaždinskoj bolnici bit će to prvo veliko ulaganje nakon 13 godina kada je obnovljena zgrada Ginekologije. Energetski će se obnavljati sedam zgrada: Kirurgija, Interna, Neurologija, Ljekarna, Praonica, Logopedija i Kuhinja.

Varaždinski župan Radimir Čačić uživo je komentirao početak radova na projektu obnove varaždinske bolnice.

"Model je ESCO, ušteda na godišnjoj razini sa PDV-om je 4 250 000 tkuna puta 14 godina, 59,9 milijuna kuna i fond za energetsku obnovu ministarstva Tomislava Ćorića osigurava 24 milijuna, što je u sumi tih 83 milijuna, dakle ni jedne kune na teret građana Varaždinske županije.", rekao je Čačić na upit o tom kako je osigurano potrebnih 83 i pol milijuna kuna.

"To je velik zahvat koji će biti gotov do 31.12.2018. Rokovi su jasni, realni su i bit će izvršeni. Mnogi koji su krenuli u iste takve projekte, ovo je četvrti najveći u Hrvatskoj uopće, ne samo u zdravstvu, obnovi i energetici, nažalost nisu uspjeli stisnuti rokove, procedure, kasni se, ali naporima koje smo učinili u proteklih mjesec dana uspjeli smo sve to realizirati, potpisati ugovore i anekse ugovora i započeti radove.", rekao je Čačić.

Kaže kako mislis da se neće dogoditi situacija u kojoj će pasti vlada ukoliko padne i ministrica obrazovanja.

"HNS nema izlaza, ti ostaci ostataka moraju da bi uopće postojali se držati čvrsto pozicija u vladi, gospođa Divjak apsolutno je kompetena ministrica, ona nije stranački čovjek, ona je izvanstranački. Bilo bi mi drago da ostane, ali ako ode mislim da HNS neće izlaziti iz Vlade." dodaje Čačić.

Izvor: vijesti.rtl.hr

  • 16
  • Kol

dnevnik.hr

Barbara Vidović (13) netragom je nestala iz svog doma u Triblju u noći s petka na subotu. Pronađena je u popodnevnim satima u srijedu.

Pronađena nestala 13-godišnja djevojčica živa i zdrava na širem području Ogulina, potvrdila je policija reporteru Dnevnika Nove TV Domagoju Mikiću. Provodi se istraga je li kuću napustila dragovoljno ili je bila oteta.

Trinaestogodišnjoj Barbari Vidović izgubio se svaki trag prije pet dana, u noći s petka na subotu kad je izašla iz obiteljske kuće u Triblju, mjestu u zaleđu Crikvenice. Obitelj je njezin nestanak prijavila policiji odmah ujutro, no, kako veli Barbarin otac Anton, do danas nemaju nikakvih informacija o njoj.

''Posljednji put sam je vidio u petak oko 22 sata navečer kad je išla spavati. Do dan danas nemamo nikakvoga rezultata. Mi smo više manje doznali u kom pravcu je to krenulo, kamo je otišla i sad se zna nešto'', rekao je Anton Vidović, otac nestale djevojčice reporteru Dnevnika Nove TV Domagoju Mikiću.

Dodaje da sumnja da je prethodno bila u kontaktu sa 17-godišnjakom, vjerojatno preko Facebooka. ''Vjerojatno su je namamili na nek dačin da izađe. Sumnjamo da su tu noć došli po nju i odvezli je, kao i da je negdje drže pod prisilom", dodao je.

''Njoj ništa nije falilo, A gdje je sad to je katastrofa, to nema veze sa životom'', kazao je. 

''Barbara, vrati se doma. Probaj naći načina da se javiš, izvučeš'', poručio je Anton svojoj kući.

"Policija radi, ali mi nije jasno da je nisu pronašli u Ogulinu. Sumnjamo da se skrivaju u Ogulinu. Njegovi roditelji su potvrdili da su naša djeca zajedno, ali se vade na to da ne znaju gdje su. Već danima ne spavamo. Ne znam je li gora situacija kad znate s kim je, a ne možete do nje, ili da je nestala", kazao je očajni otac.

Vezano uz ovaj slučaj poslali smo upit i PU primorsko-goranskoj te PP Crikvenica. "Policijska uprava primorsko-goranska u suradnji s drugim policijskim upravama poduzima i dalje intenzivne mjere traganja i radnje u cilju pronalaska maloljetne osobe čiji je nestanak prijavljen ovoj policijskoj upravi 12. kolovoza 2017. godine", odgovorila nam je glasnogovornica PU primorsko-goranske Mirjana Kulaš.

Na obavjesnom razgovoru u policiji bila je i majka 17-godišnjaka koja je potvrdila da zna da je njezin sin zajedno s 13-godišnjakinjom no gdje se nalazi trenutno ne zna.

Nestanak djevojčice prijavljen je i na stranicama Nacionalne evidencije nestalih osoba, gdje je istaknuto kako je Barbara visoka 170 cm, ima crnu ravnu kosu, četvrtasto lice i ožiljak od vodenih kozica između obrva, na čelu.

Svi koji imaju informacije o Barbari mogu ih dojaviti najbližoj policijskoj postaji, nazvati na broj 192 ili ih dostaviti na e-mail adresu Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite..

Izvor: dnevnik.hr 

 

  • 16
  • Kol

Hrvoje Jelavić/PIXSELL

Na području Zatona, u zaleđu Vodica i Šibenika, gore trava, makija i nisko raslinje, a gasiteljima posao otežava i jak vjetar koji puše. Na teren je stigao i ministar obrane Damir Krstičević.

U pomoć u gašenju požara pozvano je i 100 vojnika. Planuo je još jedan požar u Dalmaciji - gori u zaleđu Vodica. Vatrogascima su u pomoć došli kanaderi i air tractori, rekao je za DNEVNIK.hr Darko Dukić, glavni vatrogasni zapovjednik Šibensko-kninske županije. "Požar kod Zatona se širi i još nije po kontrolom, a s terena nam javljaju da ide prema Zatonu. Trenutno ga gasi 71 vatrogasac uz pomoć jednog kanadera i tri air traktora", kažu u Županijskom centru 112. U pomoć su došle kolege iz Splitsko-dalmatinske županije, DVD Marina i DVD Seget, kažu u Županijskom centru 112. Vatra je došla do Raslina i Zatona, a gori više od 200 hektara. Požar je došao nadomak kuća oko 18 sati.

''Požar se aktivno gasi, na terenu su brojni vatrogasaci i zračne snage. Sprječavaju da vatra uđe u same Rasline. Požar ima dvije vatrene fronte. Jedna ide prema Zatonu, a druga prema Raslinama. Branimo kuće'', rekao je Volimir Milošević, zapovjednik JVP-a Šibenik. Građani svjedoče da je gust crni dim s požarišta vidljiv je i sa šibenske rive. 

Inače, na tom području gorjelo je i prošle noći, a u gašenju su sudjelovala 32 vatrogasca. Opožarena je površina od 20 hektara trave i niskog raslinja.

Izvor: dnevnik.hr 

  • 16
  • Kol

Osim ljepote obale i kontinenta, čistog mora i ugodnog sunca, Hrvatska je u turističkom smislu poznata i kao zemlja dobre hrane. Bar bi trebala biti, no nažalost umjesto da se što više fokusiramo na pričanje autohtonih priča, a tako i na ponudu autohtonih gastronomskih delicija, te toliko važnom spoju lokalne poljoprivrede i turizma mi i dalje se okrećemo masovnom turizmu, a od turizma sve manje i manje ljudi može živjeti tj. turistička potrošnja se ne dispenzira na lokalnu ekonomiju. Što je suprotno samoj esenciji turizma, a opet savršeno odgovara definiciji masovnog turizma.

Prođemo li obalom u ljetnim mjesecima moramo se dobro potruditi pronaći restoran koji u svojoj ponudi ima (stvarno) lokalno uzgojenu hranu. Uz gigantske zgrade uglavnom stranih trgovačkih centara koje viđamo uz cestu, rijetki štandovi s ponudom „hrane iz vrta“ u pojedinim mjestima još uvijek uspijevaju stranom turistu dočarati osjećaj da smo mediteranska zemlja koja zaista proizvodi breskvu, blitvu, paradajz, sir ili med. Više bi se percepcija turista mogla svesti kako proizvodimo banane, kiwi itd...

Motiv putovanja je upoznati novu kulturu i način življenja, a glavna riječ je autentičnost. Figurativno rečeno: u Hrvatskoj Francuzima prodajemo francusko vino, umjesto da im ponudimo naše autohtono. S druge strane, Hrvatska se pretvara u jedan veliki resort gdje se trči samo za novcem koji zarađuje njih nekoliko ili jedan, a pri tome lokalno stanovništvo ne sudjeluje u turističkom proizvodu niti može živjeti od turizma, pretvara se u jeftinu radnu snagu ili moderne robove, a zarada ide u inozemstvo, umjesto da ostane u lokalnom gospodarstvu.

Turistička sezona je na vrhuncu, rekordni dolasci i noćenja, rekordna zarada, a nikad manja disperzija turističke potrošnje na lokalnu ekonomiju. Proizvodnja hrane u Hrvatskoj, zbrojena ona u Slavoniji i Baranji, Zagorju i Međimurju, Istri, Dalmaciji i Lici nedostatna je da bi nahranila broj ljudi koji će službena turistička statistika izbaciti na jesen. Toga smo svi svjesni, no to je samo rezultat godinama ne brige i što se strateškine razvijamo, te s pravom mogu postaviti pitanje: Da li se dovoljno radi na integralnom povezivanju proizvođača kako bi se sustavno uključili u turističku ponudu te da se u hotelima i restoranima nađe više domaće hrane kao i da se od ponude lokalno proizvedene hrane stvori novi turistički proizvod?

Nažalost ne. Razlog tome je sustavno uništavanje sela i poljoprivrede svih ovih godina. Priče oko spoja „Plave“ i „Zelene“ Hrvatske su već smiješne, nažalost, propustili smo veliku priliku, zbog nedostatka smislene strategije razvoja i povezivanja, dok je Država s druge strane poticala uvoz na uštrb naše proizvodnje tj. razvoja poljoprivrede. Danas, nakon 20 i više godina, jednostavno je prevelika cjenovna razlika između proizvodne cijene domaćih OPG-a i uvoza. Rješenja i uspješni modeli postoje, imamo sve resurse, od znanja do novaca, no nažalost na teren, čast iznimkama i pojedincima, priča nikako ne funkcionira.

No, nikada nije kasno za kvalitetne priče i projekte. Moguće je i danas pokrenuti cijele procese i povezati plavu i zelenu Hrvatsku kroz turizam. Dapače, to bi trebao biti imperativ. Sve je do ljudi. Jedan od odličnih primjera povezivanja poljoprivrede i turizma te svakako pravog modela je primjer Lokalne akcijske grupe Lika ( LAG ) koji već treću godinu za redom organizira lokalne proizvođače koji nastupaju u turističkim središtima kroz brend LIČKA SELJAČKA TRŽNICA. I ne samo to, uspješno su pokrenuli gastronomsku revoluciju Like te je po prvi put u povijesti okusom nezamjenjiva lička hrana postala je brend, spojili su upravo poljoprivrednu i turizam, osnovali prvi turistički klaster u Lici pod nazivom Klaster Lika Destination, regionalnu oznaku kvalitete – Lika Quality, educiraju i povezivanju sve male proizvođače, pokrenuli su proces zaštite autohtonih prizvoda na EU tržištu i još puno toga.

Sve s jasnom vizijom brendiranje Like i podvelebitskog primorja kao jedinstvene turističke destinacije, kako bi Lika postala globalno prepoznatljiva destinacija, ekološki prihvatljiva s izvrsnom autohtonom gastronomskom ponudom i samoodrživim gospodarstvima. Cilj projekta je uključiti što veći broj registriranih proizvođača hrane, pića i suvenira s našeg područja u projekt Ličke seljačke tržnice te im osigurati prodajne kanale koje do sada nisu imali. „Ovaj projekt brendiramo i kao novi turistički proizvod destinacije jer smo svjesni da domaći i strani turisti osim uobičajene ponude žele doživjeti atmosferu života domicilnog stanovništva, autentičnost i tradiciju, način trgovine kao i okus lokalno proizvedene hrane. Budući da radimo na brendiranju Like, Velebita i Primorja kao jedinstvene destinacije (Lika destinacija), iznimno nam je bitno razvijati i proizvodnju hrane te tradicionalnih suvenira, a to provodimo kroz petogodišnji projekt integralnog gospodarskog razvoja nazvanog INTEGRA LIKA 2020. Svjesni smo da se ovakav razvoj ne događa preko noći ali kad se projekt uspostavi na zdravim temeljima, uspjeh neće izostati. Vidjeli smo brojne tzv. velike projekte koji su pokazali loše rezultate zato mi ulažemo u proizvođačke obitelji jer kad imate vrijednu i stabilnu obitelj onda imate sigurnost i život na selu“ ističe Tomislav Kovačević, voditelj LAG-a Lika i glavni koordinator projekta INTEGRA LIKA 2020.

lag lika proizvodi

Područje Lika destinacije predstavlja jedinstveni spoj mora, planina i kontinenta. Upravo ovakav kontrast ljepota ovih, uglavnom, zaštićenih područja, veliki je adut u turističkom razvoju. Uz Velebit kao zaštićeni park biosfere tu se nalaze i dva nacionalna parka, NP Sjeverni Velebit te svjetski poznati nacionalni park Plitvička jezera, zatim jedini pećinski park u Hrvatskoj PP Grabovača i niz drugih prirodnih fenomena.

INTEGRALNI TURISTIČKI RAZVOJ – Seoske tržnice kao turistički proizvod

Zbog dosadašnjeg nepostojanja strateškog turističkog razvoja ovog područja LAG LIKA pokrenuo je niz projekata; projekt integralnog gospodarskog razvoja INTEGRA LIKA 2020, zatim projekt LIČKA SELJAČKA TRŽNICA – vrt povjerenja te s ciljem promocije i strateškog razvoja turizma u destinaciji osnovao je turistički klaster nazvan LIKA DESTINATION. Kako bi istaknuli kvalitetu lokalno proizvedene hrane i svrstali je u kategoriju tzv. premium proizvoda, LAG LIKA razvio je regionalnu oznaku kvalitete LIKA QUALITY čiji je znak zaštićen kao jamstveni žig pri Državnom zavodu za intelektualno vlasništvo. Također, inicirao je pokretanje poljoprivredne zadruge LIKA COOP. „ Kroz novoosnovanu poljoprivrednu zadrugu okupljamo poljoprivredne proizvođače s namjerom plasmana njihovih proizvoda na tržište. Svjesni smo da trenutna količina proizvoda ne može zadovoljavati velike sustave ali mogu reći da ćemo za iduću godinu imati dostatne količine mesa, sira te krumpira koje ćemo ponuditi velikim hotelskim kućama kao i malim boutique hotelima te restoranima. Proizvodi s našom oznakom kvalitete LIKA QUALITY već su na lokalnom tržištu prepoznati a tek smo krenuli s tim projektom. Na nedavnoj LIČKOJ SELJAČKOJ TRŽNICI koju smo organizirali zajedno s Općinom Karlobag kao i općinskom turističkom zajednicom, posebnu zainteresiranost turista primijetili smo upravo za ove proizvode.“ ističe Kovačić.

Turizam nije samo sunce i more [ Gorski Kotar Adventure / Autori: Alen Tkalčec, Arijana Tkalčec ]

Tako logično, prirodno i jedini pravi put razvoja. Također, izrazito je važno istaknuti kako je sve počelo od ljudi, ne od Državnih institucija. Lako je kukati kako se ne može i kako je teško. Da je, no pokrenite se i napravite kvalitetnu platformu te dokažite da se može, jer upravo LAG Lika je pravi primjer uspješnosti ovog koncepta. A ono najvažnije zaokružili su cijelu priču, Sali su na zdrave temelje i sada ova priča može samo kvalitetno rasti. „U dosadašnjem provođenju ovih integralnih projekata uvjerili smo se u ispravnost svega što radimo. Zadali smo si rok do 2020. godine do kada ćemo promijeniti postojeću sliku kako gospodarske razvijenosti tako i sliku naše nedovoljno poznate turističke destinacije. Nismo skloni naglašavanju statistike o povećanju broja turista svake godine jer se ono događa stihijski, posebno na našim pojedinim lokacijama. Temeljen na filozofiji održivog razvoja, cilj nam je na kvalitetan način razvijati destinaciju te paralelno jačati lokalne proizvođače kako bismo postali prepoznatljiva gastro-destinacija, očuvane prirode i autentičnosti“ zaključuje Kovačević.

Moramo poštivati sami sebe i svoju tradiciju, kulturu i povijest i sve to lijepo upakirati u autentičnu priču. To turisti žele doživjeti, degustirati i okusiti. Nažalost naš se turizama stihijski razvija upravo suprotno. Stalno ističem kako kontinentalni turizam ima nevjerojatne potencijale, a ne zaboravite kako kontinentalni turizam traje cijelu godinu, a ne tri mjeseca. S druge strane najveća moć LAG-a su lokalni ljudi i partneri, zato se uključite u ovu odličnu turističku priču, budite to što jeste – lokalni i autentični jer upravo je to vaša najveća vrijednost.

LST3 1

Upravo ovakvi projekti trebaju pomoć i potpore institucija, kako financijsku tako i logističku, kako bi dobili vjetar u leđa. Brendiranje Like kao područje s ponudom iznimno kvalitetne hrane može i mora biti odličan motiv dolaska turista tijekom cijele godine, dok kroz zaokruženu turističku ponudu uz spomenutu gastronomiju, bogatstvo prirodnih ljepota te ruralni i avanturistički turizam Lika svakako može konkurirati i drugim turističkim destinacijama.

Dapače, upravo turizam može biti novi glavni pokretač Like i Gorskog kotara koji će pokrenuti gospodarsku aktivnost, zadržati lokalno stanovništvo, a kada imamo zdravu i pozitivnu gospodarsku situaciju onda će se početi razvijati i druge gospodarske grane.

Uključite se u ovu odličnu turističku priču, povežite se, izmjenite svoja iskustva te stvarajete nove dodane vrijednsoti. Moguće je, a upravo LAG Lika je pravi primjer kako je sve do ljudi.

Izvor: hrturizam.hr

  • 16
  • Kol

Franck grupa u prvoj polovici ove godine, unatoč padu prodaje kroz kanale Agrokora, bilježi rast od 8 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine te je dodatno povećala prodaju i tržišne udjele u najznačajnijim kategorijama proizvoda, kako u Hrvatskoj, tako i na najvećim izvoznim tržištima.

Prema posljednjim podacima analitičke kuće Nielsen, kompanija je u drugom kvartalu u Hrvatskoj uspjela dodatno povećati prodaju u kategoriji mljevene kave za 5,4 posto količinski i 3 posto vrijednosno. Franck je time još jednom potvrdio poziciju apsolutnog lidera kategorije u Hrvatskoj s 55 posto tržišnog udjela. U kategoriji čaja, Franck je u istom razdoblju ostvario rast prodaje od 2,3 posto količinski i 3,6 posto vrijednosno. Time je tržišni udio Francka u kategoriji čaja porastao na gotovo 56 posto.To su podaci najvećeg hrvatskog proizvođača kave, čaja i cappuccina, Franck grupe, o poslovanju u prvih šest mjeseci ove godine.

Rekordna turistička sezona, rekordni i prihodi u HoReCa kanalu?

Nema sumnje da su porastu Francka pridonijele u već nekoliko godina rekordne turističke sezone i konstantni porast dolazaka i noćenja turista u Hrvatskoj. No, u Francku na to gledaju malo drugačije jer njihove analize daju rezultate za i protiv teze kako porast broja turista, direktno utječe na rast poslovanja.”Jaka turistička sezona sigurno pomaže u nekim kategorijama, posebice u snacku te nekim HoReCa kategorijama gdje smo primjerice uveli hladne verzije naših Franck cappuccino napitaka. No, turistička sezona nema značajnih utjecaja na kategoriju mljevene kave koja je još uvijek naša najveća kategorija. Nadalje, izuzetno vruće vrijeme ne doprinosi rastu kategorije kave, a povećanje broja turista ne znači i značajnije povećanje prometa. S obzirom da ne postoje neovisna istraživanja tržišnih udjela espressa u HoReCi, mi tržište pratimo s više parametara i prema tim podacima možemo slobodno reći da je Franck s toplim napicima u HoReCa kanalu u Hrvatskoj uvjerljivi tržišni lider s preko 45 posto tržišnog udjela te s najvećim godišnjim porastom u jednoj kalendarskoj godini od preko 10 postotnih poena. Uz hrvatsko tržište, lider smo i u regionalnim okvirima (među prva tri na ostalim tržištima regije), a u narednom razdoblju pripremamo se i za jači iskorak izvan regije. Vjerujemo da smo spremni za ovaj potez s obzirom na to da imamo izvrstan espresso asortiman i kvalitetu s kojom možemo ravnopravno konkurirati na cjelokupnom EU tržištu“, pojasnila je Ivana Tavra, direktorica Korporativnih komunikacija Franck grupe.

Ivana Tavra podsjeća kako uz stalne inovacije, u HoReCa kanalu je ključna i razina usluge, kvalitetna podrška te pouzdanost koju HoReCa partneri očekuju i što smatraju jednim od važnih stavki za uspjeh. To je, nastavlja ona, odlučujući faktor na kojem se ostvaruje uspješan partnerski odnos i razvija poslovanje. Ovo je pristup koji nastoje primjenjivati u odnosu prema svojim partnerima jer se žele razvijati zajedno s njima. Cilj kompanije nije ostvarivanje brzog rasta na uštrb kvalitete i dugoročna održivost poslovanja im je imperativ.

U Francku su strateški usmjereni na daljnje razvijanje kategorije kave, ali i čaja zbog čega sustavno rade na razvoju i stalnim prilagodbama Franckovog HoReCa asortimana u skladu sa svjetskim trendovima i potrošačkim navikama. “Franck bilježi dvoznamenkasti rast izvoza što je trend koji se nastavlja iz 2016. Na slovenskom tržištu također bilježimo daljnji rast u kategoriji mljevene kave i rekordnu realizaciju u instant cappuccinima. U odnosu na prošlu godinu, ostvaren je količinski rast prodaje od 3 posto i 1,2 posto vrijednosno. Osim toga, početkom ove godine završena je integracija dviju kompanija koje je Franck preuzeo krajem prošle godine – tvrtku Moja Kava, distributera talijanskog espressa te Ellegi, tvrtku za proizvodnju i distribuciju espressa Bar 2000. Na BiH tržištu Franck ostvaruje planirane rezultate u svim kategorijama. I na ostalim izvoznim tržištima Franck bilježi značajan rast prodaje. Uz tržišta Srbije i Crne Gore na koja se Franck vratio početkom godine, dodatno je ojačana regionalna prisutnost u Albaniji, Makedoniji i Kosovu gdje je kompanija jedan od lidera u HoReCa kanalu. Uz širenje na skandinavska tržišta, Franck je odnedavno svoje proizvode plasirao i na police trgovina iznimno potentnog tržišta Kuvajta te police 150 Walmartovih trgovina u SAD-u“,zaključuje Ivana Tavra.

Izvoz kave, čaja i cappuccina Franck grupe u mnoge države svijeta može indirektno također utjecati na hrvatski turistički rast jer – prepustimo se načas snovima i maštanju, zašto ne – netko će možda poželjeti posjetiti more i obalu zemlje u kojoj se proizvodi njegov omiljeni napitak koji svakodnevno blaguje u svome domu.

Izvor: hrturizam.hr 

Stranica 2 od 291

HR News

HRnewHR logo

HR News je neovisni istraživački portal u vlasništvu fizičke osobe. Svi objavljeni članci činjenično su potkrijepljeni dokazima. Svaki autor osobno odgovara za iznesene neistine suprotno objavljenim Uvjetima korištenja i stavci o odgovornosti.

Web stranica HRnews.hr koristi kolačiće kako bi omogućili bolje korisničko iskustvo. Više o kolačićima. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice HRnews.hr kliknite na Slažem se