Hrvatska

  • 20
  • Ruj

Nikolina Kanić svoju prvu kćer uredno vodi na cijepljenje. Sada očekuje drugu kćer, koju također namjerava cijepiti. Kaže kako se ne boji mogućih nuspojava.

"U dubrovačko-neretvanskoj i Splitsko-dalmatinskoj županiji. Također je zamjetan pad u Primorsko-goranskoj i Osječko-baranjskoj županiji", rekao je epidemiolog HZJZ-a Bernard Kaić. Do toga je, liječnici kažu, došlo zbog nedovoljne informiranosti. Pa se često cjepivo povezuje s dobivanjem autizma.

"Mogu odgovoriti samo na osnovi rezultata najnovije populacijske studije u SAD-u u kojima se u zadnjih nekoliko godina nije baš ništa promijenilo što se tiče cijepljenja. Dakle, cijepni preporučeni program tamo nije promijenjen u zadnje tri godine, a autizam je i dalje u porastu", rekao je infektolog Goran Tešović.

Unatoč pojedinim negativnim stavovima o cijepljenu u Hrvatskoj se i dalje veći dio djece cijepi.

"10 posto ljudi ne cijepi svoju djecu, a otprilike 20 posto ih razmišlja o tome da li da cijepe djecu protiv svih bolesti ili ne", ističe Tešović. Zato je bitno povjerenje i dobra komunikacija između roditelja i pedijatra.

"Ako procijepljenost padne ispod određenog postotka, to je negdje ispod 80 posto, gotovo. Dolazi do prijenosa bolesti", napominje pedijatar Milivoj Jovančević.

Ako roditelji, bez obzira na sve, odbijaju cijepiti dijete, tada na teren izlazi sanitarna inspekcija koja može podnijeti prekršajni nalog. Roditelji su dužni platiti novčanu kaznu od 2000 kuna. Osim toga, dijete koje nije cijepljeno ne može se upisati u vrtić.

"Ako nije cijepljeno, ono zapravo predstavlja opasnost za drugu djecu", ističe Spomenka Uremović iz Uprave ua sanitarnu inspekciju Ministarstva zdravstva.

Zbog toga je, dodaje, potrebno zaštiti djecu. Ako se nakon cijepljenja jave nuspojave, liječnik ih odmah treba evidentirati. To mogu učiniti i roditelji na internet stranici Hrvatske agencije za lijekove.

O tome zašto je cijepljenje važno više pročitajte na istoimenoj stranici Koalicije udruga u zdravstvu.

Izvor: dnevnik.hr

  • 20
  • Ruj

Grad Zadar u sklopu projekta Inovativan Zadar, a u suradnji s tvrtkom Impaddo, Liburnije, TZ grada Zadra predstvaio je besplatnu Android aplikacija za javni gradski prijevoz u gradu Zadru – CityBus Zadar.

Aplikacija je zamišljena kao vodič kroz javni gradski prijevoz grada Zadra, kako za građane tako i za turiste. Uz informacije o autobusnim linijama, nudi podatke o parking lokacijama i taxi stajalištima. “Cilj je potaknuti građane na češće korištenje javnog gradskog prijevoza kako bi se izbjegle veće prometne gužve po gradu. U nepuna dva tjedna aplikacija je preuzeta više od 500 puta a gradski prijevoznik Liburnija dobiva samo pozitivne reakcije na uvođenje iste.” ističe Stipe Stagličić iz tvrtke Impaddo te dodaje kako je aplikacija nastala na Google I/O Extended Hackathonu održanom sredinom svibnja ove godine u Zadru, u Arsenalu.

Aplikacija CitxBus Zadar uključuje razne značajke koje olakšavaju korisnicima korištenje kao i planiranje vremena, a važno je za istaknuti kako je aplikacija dostupna na više jezika : hrvatski, engleski, talijanski, njemački i mađarski jezik, kako bi je mogli koristiti i turisti.

prikaz svih autobusnih stajališta na području grada Zadra (uključujući Bibinje i Crno), prikaz najbližih autobusnih stajališta od lokacije korisnika sa informacijama o sljedećim linijama koje dolaze na isto, prikaz ruta svih gradskih autobusnih linija, pregled voznog reda svih gradskih autobusnih linija prema datumu uz prikaz svih prolaznih stajališta sa okvirnim vremenima dolaska, prikaz svih Taxi stajališta u gradu Zadru, prikaz svih parking zona u gradu Zadru sa informacijama o vremenu naplate i načinu plaćanja te direktnom mogućnošću slanja SMS-a iz aplikacije, prikaz dodatnih informacija vezanih uz javni gradski prijevoz na području grada Zadra, real-time notifikacije o planiranim radovima i promjenama u rutama na gradskim linijama te eventualnim kašnjenjima pojedinih autobusa kao i navigacija korištenjem javnog gradskog prijevoza, od lokacije korisnika do željene lokacije unosom adrese ili odabirom točke na karti, uz prijedlog autobusne linije i prikaz potrebnog vremena za dolazak do cilja.

Aplikacija je u potpunosti besplatna i bez reklama, a u nepuna dva tjedna preuzeta je više od 500 puta te je dobila jako pozitivne reakcije od strane građana. Uskoro će biti dostupna i verzija aplikacije za iOS uređaje kao i proširenje na prigradske linije autobusnog prijevoznika Liburnija ističe Stagličić, a kroz samu prisutnost aplikacije na tržištu konstantno će se ispravljati uočene greške s obzirom da je cijeli projekt tek u začetku. “Daljnji plan vezan uz aplikaciju je ponajprije ugraditi lokatore u autobuse kako bi sustav praćenja i navigacije funkcionirao bolje. Postoji još nekoliko ideja za budući razvoj, jedna od njih je i povezivanje sa NextBike sustavom kako bi integrirali kompletni javni prijevoz u jedno. Cilj je i pronaći strateške partnere kako bi to sve uspjeli izvesti do početka sljedeće turističke sezone.” zaključuje Stipe Stagličić.

Aplikaciju CityBus Zadar možete preuzeti ovdje.

Izvor: hrturizam.hr 

  • 19
  • Ruj

Nakon šestomjesečnog rada i ispitanih 26 svjedoka - što ste zaključili tko je kriv za propast imunološkog zavod?

Za propast Imunološkog zavoda, za stanje u kojem je on danas prije svega je krivo Državno odvjetništvo, kriva je policijska uprava zagrebačka. Navest ću vam konkretno primjer da vidite kakva je to slika – osim njih, krivi su direktori koji su trošili novac na projekte koji su poslije propali. Bilo je tu raznih malverzacija. Govorimo o razdoblju od 30-ak godina i svaki je direktor odgovoran za svoje razdoblje. Krive su mnoge Vlade, politike, direktori, svi oni koji su slali ljude da paze, da kontroliraju.

Dajte nam konkretan primjer?

Ovdje smo pobrojali sva takva djela. 2000. godine bila je kaznena prijava protiv direktora Silobrčića za više kaznenih djela. Isto je proslijeđena policijskoj upravi zagrebačkoj – ona šest godina nije ništa napravila. Četiri mjeseca nakon što je nastupila zastara, šalju dopis nazad. Dakle, netko je u policijskoj upravi zagrebačkoj ciljano, namjerno dozvolio da stvar ode u zastaru, da se ne može procesuirati kriminal. I takvih je stvari bilo još više. To vam je primjer kako i što su pravosudna tijela radila.

Imate li nekih primjera koji su još uvijek aktualni, koji bi se mogli prijaviti DORH-u, a da nije zastara u pitanju?

Ima brojnih primjera. Predstavit ćemo ovo u Saboru. Ima primjera kod nabave cjepiva za svinjsku gripu gdje je utvrđena šteta od 15 milijuna kuna za nabavu tih cjepiva. Trebalo bi ispitati radi li se o pogrešnoj procjeni ili se radi o nečijem...

Hoćete li prijaviti DORH-u?

Apsolutno sve ćemo prijaviti DORH-u... ja ću im visjeti za vratom dok se napokon nešto ne procesuira. Također ću se zalagati da se promjeni kazneni zakon jer ne mogu vjerovati da nakon tolikih direktora i svaki od njih je trošio milijune, da niti najmanje blaže kazneno djelo, nesavjesno poslovanje nije utvrđeno niti jednom. Odbijam vjerovati u to.

Imunološki zavod nije problem od jučer. Što mislite zašto niti jedna Vlada svih ovih godina nije riješila problem Imunološkog?

Nije im stalo do Imunološkog zavoda. Niti jedna Vlada do sada nije jasno rekla: Da, želimo imunološki zavod, ili jedan njegov dio, možda preradu krvi, krve plazme, želimo da se to radi u Hrvatskoj, da naši ljudi od naše krvi dobivaju naše krvne pripravke, što je i najbolje po medicinskoj struci jer je ista biološka baza. Niti jedan ministar to do sada nije rekao. Bez jasne političke volje, bez da se ministar Kujundžić koji je sada direktno odgovoran za to, tako odredi. I ovo je njegovo povjerenstvo će propasti i sav njegov rad kao što je bilo do sada.

Jest li i Vi i sami imali problem s povjerenstvom. Nekoliko puta nije bilo kvoruma. Šest mjeseci trajete, danas ste i probili rok?

Od 32 sjednice, mogu reći da je na jednoj prosječnoj sjednici od 15 bilo samo 4 člana povjerenstva, što mi je strašno žao. Vjerojatno su neki od njih imali problema sa savješću i nisu se htjeli naći u društvu svjedoka koji su svjedočili u nekim od ovih problema.

Ignorirali su Vas u nekim slučajevima?

Vjerovao sam i to mi je bila jedina greška, da je njima stalo. Nažalost, pokazalo se da im nije stalo. Slabo se dolazilo, gotovo sav posao sam obavio sam, ali nisam mogao dozvoliti da se posao ne završi, da se stvar propadne. Posao smo danas završili, ali za mene je ovo tek početak. Odgovorni se moraju kazniti. Imunološki zavod se mora obnoviti i mora opet biti u svjetskom vrhu.

Mislite li da Vas i sve Vaše zastupnike u Saboru pokušavaju učiniti politički nerelevantne?

Svakako pokušavaju i na dnevnoj bazi diskreditirati nas i naš trud. U tome neće uspjeti niti su ikada uspjeli. Borit ćemo se za ono što smo obećali našim biračima, tražio sam povjerenje od Sabora, a dobio sam ga jednoglasno da radimo ovu istragu. Ja sam je shvatio ozbiljno. Meni je žao što neki od članova Povjerenstva, neki su bili ministri i imaju dosta iskustva, se nisu više uključili, možda bi se našle još neke stvari.

Evo sad iz vlastitog iskustva recite nam treba li nam - povjerenstvo za Agrokor?

Istražno povjerenstvo oko Agrokora treba osnovati, treba više istražnih povjerenstava. Međutim, povjerenstvo neće napraviti dobar posao ako će biti nemar i nerad, kao što smo sad vidjeli da se događalo kod nekih zastupnika ovdje...

S tim da je Agrokor zahtjevniji predmet?

Tako je. Ako Imunološki zavod ima jedan ili dva ormara, Agrokor će imati stotinjak ormara. Opet se gleda razdoblje od 30-ak godina, od pretvorbe i privatizacije. Samo ministara u tom razdoblju, što poljoprivrede, što gospodarstva, financija i odgovornih osoba je bilo 50-ak. Sve njih ispitati, to se mora raditi ozbiljno, konkretno, dugotrajno...

Ima li ozbiljnosti u Saboru?

Razočaran sam Saborom, zastupnicima. Želim sreću tom povjerenstvu. Mislim da ga treba. Još jedna važna stvar – tražit ćemo od DORH-a da na temelju od nezastarijevanja kriminala iz pretvorbe i privatizacije, zakona iz 2011., da se primijeni na neke ove slučajeve. Osobno ću redovito podsjećati DORH, paziti da se posao obavi, dok se ne istroše apsolutno sva pravna sredstva.

Izvor: dnevnik.hr

  • 19
  • Ruj

Najbrže rastući europski start-up FlixBus po prvi je puta povezao domaće gradove te time započeo stvarati zelenu mrežu unutar Hrvatske.

Do sada je FlixBus uglavnom povezivao gradove na međunarodnoj razini, no spajanjem Osijeka, Varaždina i Čakovca direktno, učinio je prve korake u razvoju domaće autobusne mreže linija. Osim što je ovo prva domaća FlixBus zelena linija, ujedno je i prva direktna autobusna veza između navedenih gradova. FlixBus tako nastavlja sa spajanjem većih, ali i manjih srednjih gradova te ih čini lako dostupnima kako za poslovanje tako i za turizam.

˝Osluškivanjem želja putnika i našim internim istraživanjem, primijetili smo da se na ovoj relaciji već dulji niz godina javlja velika potražnja za jednostavnom i dostpunom vezom. Do sada su ovi gradovi preko Podravske magistrale bili prilično loše međusobno povezani ili zapravo nikako. Vjerujemo da će ovim potezom FlixBus razveseliti mnoge putnike, prvenstveno studente, koji, koliko smo saznali, uvelike putuju između ova dva studentska grada.˝ izjavio je Dean Čebohin, direktor razvoja poslovanja za FlixBus CEE regiju.

Europski autobusni operater FlixBus, krenuo je kao start-up 2013. godine i od tada nudi novi način udobnog i zelenog putovanja. inače, FlixBus je kreirao najveću međunarodnu mrežu linija diljem Europe s preko 200.000 dnevnih veza, kroz 26 europskih zemalja u 1.200 destinacija. Također osim velike mreže, FlixBus je podigao ljestvcu kvalitete usluge na cijelom tržištu te je putnicima omogućen besplatan Wi-Fi, utičnice pored sjedala, više prostora između sjedala, besplatna prtljaga te mogućnost promjene i otkaza rezervacije do 15 minuta prije polaska, online kupovina karata bez čekanja u redovima na blagajnama kao i identifikacija putnika samo putem QR koda i pametnog telefona.

Kako su domaći gosti i potrošnja jako važna za razvoj kontinentalnog turizma, a prometna povezanost je jedan od prvih preduvijeta za razvoj, sada je na turističkim djelatnicima da ponude motive dolaska kako u Slavoniju tako i obrnutu.

Izvor: hrturizam.hr

  • 18
  • Ruj

Pixsell

Ovog su se ljeta izmjenjivale dugotrajne suše, učestali toplinski valovi i rekordne količine oborina. Koliko su oborinski rekordi i nagla izmjena godišnjih doba vezani uz klimatske promjene, pitali smo klimatologa, akademika Mirka Orlića s Geofizičkog odsjeka zagrebačkog Prirodoslovno-matematičkog fakulteta.

"Treba promatrati širi kontekst. Ovog ljeta u Hrvatskoj su zabilježene izuzetno visoke temperature, dugotrajni toplinski valovi, intenzivna sušna razdoblja te na kraju obilne kiše. Sve te pojave idu uz globalno zatopljenje", kaže Orlić za Dnevnik.hr. Klimatolog objašnjava kako usred toplog razdoblja dolazi do jakog isparavanja te puno vlage završi u atmosferi, iz koje se prazni u obliku intenzivnih pljuskova. Ističe da ipak ne možemo sa sigurnošću utvrditi da su ovakve vremenske prilike posljedica klimatskih promjena.

Klimatske promjene su dugotrajan proces

"Kad govorimo o klimatskim promjenama, promatramo proces koji traje 30 ili više godina. Ako bi se ovakve stvari ponavljale u dužem vremenskom periodu, mogli bismo reći da je to znak klimatskih promjena. Globalno zatopljenje je u tijeku, a ponavljanje sličnih vremenskih prilika definitivno će potvrditi kako je riječ o posljedici klimatskih promjena", kaže Orlić. Na pitanje što možemo očekivati u budućnosti, Orlić kaže da projekcije na globalnoj razini u obzir uzimaju emisiju stakleničkih plinova. "Ako emisija bude veća, veće će biti i promjene. Što nas čeka, uvelike ovisi o političarima. Nije isto odlučuje li o takvim stvarima američki predsjednik ili njemačka kancelarka", kaže Orlić.

Dva esktremna scenarija

Napominje kako na globalnoj razini postoje dva ekstremna scenarija.

"Prema prvom će se do kraja stoljeća utrostručiti predindustrijska koncentracija stakleničkih plinova, a prosječna temperatura na Zemlji narasti za čak 4 stupnja. Prema optimističnoj varijanti, koncentracija bi mogla biti dvostruko veća te bi u tom slučaju globalni prosjek temperature porastao za 1,5 do 2 stupnja", kaže Orlić. Kad promatramo Hrvatsku, Orlić kaže kako tijekom ljeta koja su pred nama možemo očekivati daljnja zatopljenja i smanjenje količine oborina. "Istovremeno, u hladnijem dijelu godine možemo očekivati smanjenje količine oborina na jugu zemlje te njihovo povećanje na sjeveru. Dugoročno, to je dobra vijest jer kad bi cijela zemlja bilježila pad oborina, postali bismo ovisni o uvozu, dok ćemo ovako sami moći pokriti svoje potrebe", kaže Orlić. Kaže da do kraja stoljeća možemo očekivati dulje i intenzivnije toplinske valove, veće suše i još intenzivnija kišna razdoblja. "Naprosto ćemo se trebati prilagođavati. Očito je da su odljevni sustavi kapacitirani na staru klimatologiju i intenzitete oborina koji su se u međuvremenu povećali", kaže Orlić.

Izvor: dnevnik.hr 

  • 18
  • Ruj

Niti mjesec dana nije prošlo od radova na Remetinečkoj cesti u Zagrebu, a promet je već usporen zbog poprilično velike rupe koja se otvorila na istom dijelu koji je obnavljan krajem kolovoza.

Automobili koji na Remetinečku cestu dolaze iz smjera zagrebačkog rotora primorani su penjati se na nogostup kako bi izbjegli oštećeni dio.

Remetinečka cesta od ulice XIII Savski gaj do kućnog broja 122 zbog radova je bila zatvorena do 2. rujna, kada se vozilo obilaznim putem. Od završetka radova prošlo je dakle tek 15-ak dana pa se postavlja pitanje što se točno dogodilo da već sada radnici moraju ponovno izlaziti na teren (ekipa koja će se pobrinuti za rupu na terenu se pojavila oko 11.30 sati).

Ovo pitanje postavili smo prvo "Zagrebačkim cestama", gdje su nam objasnili da su radovi u kolovozu bili radovi na izgradnji javnog kanala za koje su odgovorni u "Vodoopskbi i odvodnji".

"Ne možemo prejudicirati razloge"

Iz "Vodoopskrbe i odvodnje" poručili su nam kako su oni bili investitor radova na izgradnji javnog kanala u Remetinečkoj cesti, kao i da su odmah po dojavi o oštećenju kontaktirali izvođača s kojim je obavljen uviđaj, a nakon čega su pokrenute i aktivnosti za sanaciju.

"U ovom trenutku ne možemo prejudicirati razloge zbog kojih je došlo do navedenog oštećenja, no razvidno je da su se zbog jakog inteziteta oborina u proteklom razdoblju i kratkog vremenskog roka izvođenja samih radova (zbog važnosti Remetinečke ceste) dogodila slijeganja asfaltnog sloja", poručili su iz Vodoopskrbe i odvodnje i dodali kako bi sanacija, ukoliko to budu dopuštali vremenski uvjeti, trebala biti gotova sa sutrašnjim danom (utorak).

Zato za sve one koji će prolaziti navedenom rutom i dalje vrijedi upozorenje da budu na oprezu.

Izvor: dnevnik.hr 

  • 18
  • Ruj

Za gradnju Pelješkog mosta stigle su tri ponude, Talijanski Astaldi i Turski IC Ictas ponudili su da će most izgraditi za 2,5 milijardi kuna, austrijski Strabag ponudio je 2,6 milijardi kuna, a kineski konzorcij predvođen tvrtkom China Road and Bridge Corporation dvije milijarde kuna bez PDV-a, piše Večernji list.

Povjerenstvo Hrvatskih cesta ima rok od 120 dana da izabere izvođača radova na gradnji Pelješkog mosta između tri pristigle ponude. Odabir će prema najavama članova povjerenstva, biti okončan puno prije tog roka. A onda slijedi žalbeni rok. Ako bude žalbi, a što je izvjesno, njihovo rješavanje može potrajati dva-tri mjeseca, stoga je realno očekivati da će ugovor s izvođačem radova biti potpisan krajem ili početkom sljedeće godine. To znači da bi dva dijela Hrvatske mogla napokon biti povezana mostom do 2022. jer je rok izgradnje 3,5 godine od potpisivanja ugovora.

Kinezima je Pelješki most strateški važan za ulazak u EU

Na velika vrata u Hrvatsku sad žele ući moćne kineske građevinske tvrtke. I to ne, kako to one obično vole, direktnom pogodbom s državnom. China Road and Bridges Corporation u Hrvatsku želi doći putem javnog natječaja koji je proveden po strogim pravilima EU jer se gradnja Pelješkog mosta sufinancira iz Unijinih fondova. A natječajna pravila za gradnju mosta bila su vrlo stroga i zato su neki od onih koji su bili zainteresirani za taj posao odustali. Stoga su na kraju stigle samo tri konačne ponude, iako je na početku 12 tvrtki i konzorcija pokazalo interes za gradnju mosta. Neki od njih su odustali kad su vidjeli da u bitku za Pelješki most kreću i Kinezi jer dobro znaju da njima i nije toliko bitno koliko je projekt isplativ, nego koliko im je strateški važan. A Kinezi bi preko Pelješkog mosta ušli ne u Hrvatsku, nego u EU.

Nadamo se kako će ovoj agoniji oko gradnje Pelješkog mosta napokon doći kraj, te kako će po konačnom planu dva djela Hrvatske napokon biti povezani do 2022.godine.

Izvor: hrturizam.hr

  • 16
  • Ruj

Patrik Macek/PIXSELL

Saborski zastupnik Ivan Pernar na svom je Facebook profilu objavio kako je osuđen te da je dobio uvjetnu zatvorsku kaznu u trajanju od dva mjeseca.

Pernar piše kako je dobio dva mjeseca zatvora uvjetno na godinu dana i pritom tvrdi da se radi o politički motiviranom i montiranom procesu te odbacuje presudu, optužnicu i lažne svjedoke. Kaže i kako su ga proglasili krivim bez da je dobio priliku iznijeti svoju obranu.

Pernar kaže da će tek sljedeći tjedan otkriti o čemu se radi, a da sada 'kreće puta 10 u borbu protiv kriminalne vlasti'.

Izvor: vijesti.hr 

Stranica 4 od 305

HR News

HRnewHR logo

HR News je neovisni istraživački portal u vlasništvu fizičke osobe. Svi objavljeni članci činjenično su potkrijepljeni dokazima. Svaki autor osobno odgovara za iznesene neistine suprotno objavljenim Uvjetima korištenja i stavci o odgovornosti.

Web stranica HRnews.hr koristi kolačiće kako bi omogućili bolje korisničko iskustvo. Više o kolačićima. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice HRnews.hr kliknite na Slažem se