Ciklus Vremenskih intervala Mladena Žunjića

15 Svibanj 2018

Slikar Mladen Žunjić, spada u red najaktivnijih, najagilnijih suvremenih hrvatskih umjetnika, kontinuirano slika u ulju i akrilu, radeći na većim i velikim formatima platna, izmjenjujući i stalno dopunjujući i produbljujući svoja likovna istraživanja, produbljujući spoznaje o mogućnostima pojedinih motiva ali i cijelih ciklusa.

Nedavno se je predstavio sa samostalnom izložbom u zagrebačkoj Galeriji 3 A, izloživši nekoliko desetaka ulja i akrila na uobičajeno velikim formatima, u prizemlju, da bi sasvim nedavno dopunio ovu izložbu s nizom slika iz novoga ciklusa koje je precizno razmjestio na prvom katu istoimenog galerijskog prostora.

IMG 7b83ea9332389e0ac6dac1a69266e9ce V

Riječ je o novome ciklusu u kojima Žunjić problematizira aspekt vremenskih intervala, kretanja između dvije točke, gibanja između krucijalnih događanja označenih mrljom, formom, s istaknutom i snažnom bojom.

Sve pršti od dinamike, uočava se napetost unutar volumena slike, mada površinu sliku možemo prepoznati i kao fliper, gdje se metalna kugla, neprestano se odbijajući klizi prema izlazu, nastojeći pobjeći igraču koji se bjesomučno trudi što duže je zadržati i igri i postići što je moguće veći broj bodova.

Ali život, ni svemir, nije tako jednostavan, jer i tamo je sve u pokretu, u neprestanom komešanju tajanstvenih pravaca plova kroz golemost neshvatljivog i nedokučivog volumena, plova koji ostavlja ipak utisnute tragove, koje slikar prati svojom paletom, pozorno birajući boju koja će dominirati iznad složenog sivila.

20180424 123150

Ciklus Vremenskih intervala, Mladena Žunjića, skladno se i logično uklapa i kao nastavak i kao zasebna cjelina u cjelokupni slikarev opus, u kome možemo pratiti raznolike mijene tretmana motiva, ali uz stalnost izrazitog kolorizma, za koga možemo reći kako je zaštitni znak umjetnika kao osobito prepoznatljiva dojmljiva karakteristika.

Žunjić je izgradio veći dio opusa na žustroj upotrebi mrlje, snažnog ali kratkog nanosa boje, uz mnoštvo raznovrsne tvorbe nastale prskanjem, špricanjem boje na izazovnu bjelinu platna (asocijacije na nešto sasvim putenom sasvim su prikladne) u stvaranju brojnih neobičnih svjetova, svemirskih kutaka s izrazitom dominirajućim bojama koje lako natkriljuju preostalu paletu.

Istodobno višeslojna simbolika vješto se krije u tim naizgled jednostavnim mrljama, obojenim malim, čudnim plohama, ispod siline pravaca koji neprestano jure, s lijeva na desna i obrnuto, pa gore, dolje, pa opet iznova, stalno, zauvijek.

Možemo reći kako Žunjić, na svoj način vidi i doživljava a zatim pretače na platno, motiv jednog dana u životu Nekog Nepoznatog sa svim elementima koji ga sačinjavaju, prikazujući ga kao kap u svemiru, kao dovoljno veliku mrlju, kako bi ipak bili uvjereni da to, on, postoji i živi u svom vremenskom intervalu, između dvije točke.

20180424 123226


Miroslav Pelikan

Neno H

Molimo Vas da se prilikom komentiranja članaka pridržavate Internet bontona, odnosno da poštujete tuđe mišljenje te da vam kritike budu konstruktivne. U komentarima je zabranjena samopromocija bilo koje vrste. Svako kršenje pravila komentiranja rezultirati će brisanjem komentara ili zabranom daljnjeg komentiranja.

HR News

HRnewHR logo

HR News je neovisni istraživački portal u vlasništvu fizičke osobe. Svi objavljeni članci činjenično su potkrijepljeni dokazima. Svaki autor osobno odgovara za iznesene neistine suprotno objavljenim Uvjetima korištenja i stavci o odgovornosti.

Web stranica HRnews.hr koristi kolačiće kako bi omogućili bolje korisničko iskustvo. Više o kolačićima. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice HRnews.hr kliknite na Slažem se