Kolumne

  • 26
  • Svi

Razgovor u povodu – Vlado Martek

Vlado Martek ( 1951.) istaknuti je suvremeni hrvatski umjetnik, osobiti trag je ostavio svojim istupima s grupom šestorice umjetnika .

Xxx Gospodine Martek, Vi ste najzastupljeniji autor u fundusu Muzeja Suvremene umjetnosti s dvadeset djela, iza Vas je Mio Vesović s četrnaest itd.
=== Zgodna je ta činjenica da sam ja najzastupljeniji u fundusu Muzeja suvremene umjetnosti. Pitali su me na otvorenju, jesam li stoga i najbolji umjetnik? To se mora demistificirati. Ja sam puno i darovao, dosta su mi i otkupili. Oduvijek sam shvaćao da je jako važno da radovi budu u Muzeju. Volio sam darovati ali su moje darove htjeli uzeti jer su moji radovi bili dobri, u tome je kvaka.

Xxx Zanimljivo je Vaše djelovanje. Jeste li ikada imali problema s vlasti?
===Nikada, mi se nismo bavili politikom. Iza nas je stajala Galerija suvremene umjetnosti i preko njih smo dobivali dozvole za akcije na ulici. U to doba su „gorgonaši“ vladali Galerijom, direktor je bio Putar, tu je bio i Bašičević i oni su prepoznali naš potencijal.

22 Kopiraj1

Xxx Vi ste bili u opreci s oficijelnom umjetnosti.
=== Tako je. Bili smo u opreci sa shvaćanjem da je umjetnost cilj a ne sredstvo. U ono doba je bio ideal približiti život umjetnosti, kroz akcije, performanse. I mi smo u tom pravcu krenuli. Mi smo imali namjeru da sebe ostvarimo ali ne na klasičan način, željeli smo svjedočiti o umjetnosti kao sredstvu.Radili smo akcije i izložbe po ulicama ne u službenim galerijama.
To je bila jedna vrst žrtvovanja.

Xxx Kakav je bio odjek u javnosti?
=== Neformalno, bilo je jako puno komentara. Medijski, to je bilo dosta negativno dočekano i od nekih mladih kritičara, mi smo za njih bili potpuni kaos u kome se oni uopće ne mogu snaći. Mi smo startali s dosta neprihvaćanja. Svatko od nas je radio na demistifikaciji svoga medija. Ja sam se bavio demistifikacijom, demontažom poezije, to je bila predpoezija. Mi smo željeli pokazati novi pogled.

249338 129591647132056 6656250 n

Xxx Što je preostalo od djelovanja Vaše grupe šestorice?
=== Preostao je i može se vidjeti, akcionizam i želja, spremnost da se nekonvencionalno djeluje. Grupe šestorice je otvorila stranicu karnevalizacije umjetnosti. Naravno, bilo je i slutnje da će umjetnost izgubiti svoje granice i mi smo tome doprinijeli. Danas sam na suprotnoj poziciji, nekada mi je bio ideal, spoj života i umjetnosti. Danas idealiziram granice između života i umjetnosti. Danas je umjetnost previše propulzivna. Također, danas umjetnost ne znači jako mnogo. U kasnijim sam radovima uvijek želio isprovocirati kroz umjetnost, želju za promjenom, za drugačijim gledanjem.

Xxx Vi ste i danas aktivni? I dalje stvarate?
=== Da. Idealizam s kojim sam krenuo i danas je tu. Iako sam okorjeli konceptualist. Objavljujem knjige poezije, izlažem. Radim slikarstvo. Trenutno sudjelujem na izložbi fotografija. I dalje me jako zanimaju slikarstvo, fotografija, poezija. Ja sam predpjesnik, predslikar,predfotograf. Zanima me ta pozicija prije, pozicija koju pokušavam osvijetliti, želim ukazati na to da bi svaki kreativac trebao dobro razmisliti prije nego li krene u realizaciju umjetničkog djela. Kreativnost je sekundarna snaga umjetnosti. Na tome se nešto bazira, ali su važne odluke i svjedočenja. Moja umjetnost je pričanje o njoj.

250107 129603020464252 3184265 n
Miroslav Pelikan

  • 18
  • Svi

Akademski slikar Damir Medvešek iz Zagreba, istaknuto je ime na aktualnoj likovnoj sceni, kako svojim umjetničkim angažmanom u HNK-u tako i atelijerskim aktivnostima i redovitim izlaganjem i kod kuće ali i češće u inozemstvu ( odakle mu u posljednje vrijeme i stižu hvalospjevi).

Najnovija samostalna izložba Damira Medvešeka nedavno je otvorena u ETK Galeriji u kompaniji Ericsson Tesla u Zagrebu (od sredine svibnja do početka lipnja), kojom prigodom se umjetnik predstavio s nizom nefigurativnih, apstraktnih slika u srednjem formatu pod intrigantnim nazivom ZLATNI OPUS.

20180515 135755

Doista, zlatna boja dominira na svim izloženim slikama uz blagu nazočnost diskretno umetnutih malih ali svakako vidljivih i vrlo simboličnih, obojenih ploha, koje gotovo kao da izviru ispod zlatnog pokrova ili ga možda čak i drže, pridržavaju, uz tajanstvenu prisutnost tamne ruže.

Zlatna boja neštedimice prekriva cijelu površinu slike ( riječ je o 14 karatnom zlatnom pigmentu), dajući joj svakako izniman, nesvakidašnji svečani ton, dojam je da uzduž poredane slike čine zlatni ( pozlaćeni zastor) ili čak niz od nekoliko vrata koje vode nekamo, dalje od sjaja zlata, izvan.

20180515 122229

Što umjetnika, slikara, tjera, navodi, a koji je poznat kao klasični figurativac da povremeno u kutku svoga atelijera radi na apstraktnom ciklusu, jednako snažno uronjen u likovni problem?

Vjerojatno radoznalost, obična ljudska radoznalost, ovoga puta presvučena s umjetničkom profesijom, da, radoznalost, potreba da se uroni i u druge forme i u druge svjetove u stalnoj, neprestanoj potrebi da se suoči s onom jednom slikom, s kojom će kao svaki iskreni umjetnik, biti zadovoljan, s onom slikom koja se sanja od pojave želje da svoj život posveti umjetnosti.

Medvešek je svoj novi, zlatni ciklus posvetio suncu, poput mnogih civilizacija u povijesti, diveći mu se i nastojati zadržati na novostvorenim slikam njegov vreli, oživotvorujući dah.

Vrlo zanimljiva i nadasve intrigantna izložba akademskog slikara Damira Medvešeka, koji je svojim novim ciklusom i postavom u ETK galeriji otvorio niz pitanja, upita, dilema, u sučeljavanju sa zlatnom serijom.

Istodobno ovo je doista prava prigoda da upoznamo i one manje poznate strane pojedinog umjetnika, kao sada Damira Medvešeka, slikara figurativne orijentacije, koji nas je ovom izložbom pomalo i iznenadio.

20180515 122121

Miroslav Pelikan

  • 17
  • Svi

Akademski slikar Bojan Dolenec, agilni je pripadnik srednje generacije suvremenih hrvatskih likovnih umjetnika, autor je nekoliko zanimljivih i intrigantnih ciklusa, posvećenih krajobrazu, intimi, arhitekturi, izlagao je na nizu zapaženih samostalnih izložbi.

U posljednje je vrijeme posvećen izradi slikarskih reljefa ( riječ je formama u gipsu, koloriranim, posebice sa zlatnom bojom) i akrilima u malom i manjem formatu s izrazito apstraktnim motivima.

Mnogi autori ističu kako je najteže realizirati sliku u malom formatu, u ulju i akrilu, posebno, kako je zapravo uvijek problematično složiti u jedinstvenu cjelinu taj novostvoreni svijet ideja na jedva dostatnoj površini.

Dolenec je na formatu 20 x 20 cm, predočio uzburkani svijet mrlja, fleka, obojenih malih prostora, u kontinuiranoj tektonskoj aktivnosti, koji se miješa , mijenjajući i lice i naličje slike.

Izrazita dinamika malog volumena, snažne i dojmljive boje dočaravaju i doživljaj ukazivanja udaljenog tla , visoko s neba , ali i dojam zamućenog pogleda na šarenilo i bogatstvo spontanosti engleskog vrta, izrazite ljepote.

 DSC2507 1

Istodobno, na malim se formatima uvijek krije više simbola i teže ih je dešifrirati, doživjeti, onako kako je umjetnik izvorno zamislio, no priča o prikrivenim ljepotama engleskog vrta na akrila Bojana Doleneca a koji djeluju vrlo smireno, opušteno, blago, doima se približno točnom.

Raspršenost i blagost pomno odabrane kolorističke palete ukazuje na vrlo senzibilnog umjetnika, koji svoje mnogostruke emocije vrlo vješto tka s bojom i platnom, tvoreći u svakoj novoj slici oživotvoreni svijet vlastitih ideja, promišljanja, osjećaja.

Zanimljivo će biti vidjeti kako će se razvijati ovaj ciklus, hoće li vremenom pojaviti potreba za većim formatom ili će razvoj ići prema još manjim, uz naravno širenje ili sužavanje kolorističkog spektra?

Sve ovisi koliko će slikar duboko ulaziti u unutrašnjost lijepog i njegovanog engleskog vrta, nepresušnog kolorističkog motiva.

  • 17
  • Svi

Nije nikakva tajna da Ruska vlada financira međunarodne radio i televizijske stanice radi pružanja, kako oni kažu, alternativnih vijesti i pogleda.


Radio Sputnik, uz televizije RT , ranije pod imenom Russia Today ili Rusija Danas imaju svoju, sve veću publiku i u RH.
Peter Eltsov, profesor međunarodnih sigurnosnih odnosa na Univerzitetu za nacionalnu obranu ističe;
"Mora im se priznati: oni vas ne presjeku - oni razgovaraju s vama. Ali poruka i pitanja su sto postotno naklonjeni Kremlju, pogotovu kada se radi o bivšem Sovjetskom Savezu, Ukrajini, o Kavkazu ili europskoj politici. Kao da slušate direktno glasnogovornika Kremlja", kaže profesor Eltsov.


Eltsov kaže da je redakcija Sputnika u Beogradu moderna, u samom centru grada: "Imaju divan studio u Beogradu. Dobro su financirani. Nalaze se u Starom Gradu i imaju veliki broj suradnika koji govore čak nekoliko stranih jezika."
Mediji sponzorirani od strane ruske države dopiru do publike putem kablovske i satelitske televizije, Interneta i društvenih medija. Tv mreža RT se prenosi putem satelita i kablova i dopire do milijuna domaćinstava u oko 100 zemalja. Uz kanal na engleskom jeziku, RT emitira svoje programe i na arapskom i španjolskom jeziku.
Kontroverzni gosti i programi, izgleda, privlače sve veću publiku. Eltsov kaže da su to većinom ljudi razočarani svojim vladama i medijima. Po Eltsovu, nema nikakve štete u tome da se čuju i alternativni pogledi - sve dok su ljudi svjesni toga tko financira te programe i zašto.

ruski mediji
Hrvatska je jedna od nekoliko država Europske unije koje su uputile pismo europskoj povjerenici za vanjsku politiku s upozorenjem da je ruska "kampanja dezinformiranja i unošenja konfuzije jača nego ikada", i da se tome treba oduprijeti.


U Hrvatskoj ima medija čije bi se financiranje moglo povezati s Rusima, kaže Igor Tabak s portala „Obris.org – Obrana i sigurnost“, i njihov se rad u sklopu ruskog utjecaja na medijsku, javnu i političku scenu može smjestiti u kontekst doktrine koju je u veljači 2013. godine u tekstu „Značaj znanosti u predviđanju“ najavio aktualni načelnik generalštaba ruske vojske general Valerij Vasiljevič Gerasimov, i koja je poznata kao „Gerasimovljeva doktrina“.


„Tu je postavljen temelj uklapanja takvih djelovanja koja utječu na ljude i na javne scene drugih država u jednu širu vojno-obavještajnu sliku koju se onda može fino kalibrirati i koristiti u vlastitom interesu. Zapad, NATO i Sjedinjene Američke Države u zadnje vrijeme upravo takva djelovanja smatraju posebnim izazovom, a time se i Europska unija bavi u zadnje vrijeme, i ne bi bilo čudno da takvih djelovanja ima i u Hrvatskoj“, dodaje Tabak.
Jedan od elemenata nelinearnog multipolarnog hibridnog ratovanja, kako se to u teoriji naziva, je i financiranje, pomaganje i informiranje rubnih elemenata političke scene.
RT je predmet burnih rasprava, sporova i kontroverzi. Za neke je RT samo propagandno glasilo a za druge bitan masovni medij.
RT je kreirana u sklopu širih napora ruskih vlasti da poboljša sliku Rusije u svijetu koja je bila na vrlo niskim granama. Nešto se moralo učiniti. Nakon kolapsa Sovjetskog Saveza Rusija je bila u svakoj vrsti nereda pa tako i u medijskom neredu.


‘To će biti ruski pogled na svijet. Želimo prezentirati ruski stav na događaje u svijetu i staviti Rusiju na dobar glas.’ Tako je zborila na samim počecima glavna urednica Margarita Simonyan koja je ostala na toj poziciji kroz sve te godine do danas.
Početna ideja je bila da se kanal bavi prvenstveno političkim događajima u Rusiji, no ubrzo se shvatilo kako takav pristup neće donijeti rezultate.
Zamjerke su na mjestu; sklonost senzacionalizmu, stavljanju fokusa na neke vijesti koje nemaju važan karakter, moglo bi se puno toga propitkivati u Rusiji od siromaštva, bijede, nasilja itd. Svakako, postoji i granica do koje se može kritizirati državna vlast.


Neki vide rusku vanjsku politiku kao jedinu ispravnu. Takvo stajališta dovodi do toga da se viralno prenose video uradci ruske državne RT televizije kao i brojni opskurni portali koji prenose pro-ruski kreirane vijesti od vrlo suspektnih i neprovjerenih izvora. Što više, takve medijske izvore, neki spremno uspoređuju s velikim globalnim medijima, koji ispada "provode propagandni rat" za razliku od ruskih državno financiranih medija, koji po tomu predstavljaju "kredibilno novinarstvo".
Takve opasne teze koje pojedinci posve otvoreno iznose navode na zaključak da se radi o osobama i grupacijama koje su potencijalno na nečijem platnom spisku.
Jasno je i da američka politika ima svoje "kosture u ormaru", što je malo tko spreman sporiti. Međutim, kako je moguće da su se "ruski kosturi" praktično pretvorili u općeprihvaćene poteze?
Ako će netko u našemu društvu optužiti pojedince da su pro-NATO ili pro-EU, što je izgleda postao neki novi krimen, moramo se zapitati što se to događa diljem "slobodne Hrvatske". Biti skeptičan prema onima koji nisu u našim savezima je opravdano i normalno. Pohvalno govoriti o lideru zemlje u kojoj se mijenjao ustav da bi i dalje vladao njome, u kojoj opozicija i slobodni mediji praktično ne postoje, krajnje je neprofesionalno.


Rusija nam nije neprijatelj, s njom nismo u sukobu no teško je ne primijetiti da su polako inficirali hrvatski medijski prostor.
Narod u Hrvatskoj nije glup i blesav koliko god neki moćnici tako mislili.
Legitimno je pitanje zašto obavještajne službe u Hrvatskoj nisu prokazale sve one koji provode medijsko dezinformiranje.


Ivan Remeta Johnny

  • 15
  • Svi

Slikar Mladen Žunjić, spada u red najaktivnijih, najagilnijih suvremenih hrvatskih umjetnika, kontinuirano slika u ulju i akrilu, radeći na većim i velikim formatima platna, izmjenjujući i stalno dopunjujući i produbljujući svoja likovna istraživanja, produbljujući spoznaje o mogućnostima pojedinih motiva ali i cijelih ciklusa.

Nedavno se je predstavio sa samostalnom izložbom u zagrebačkoj Galeriji 3 A, izloživši nekoliko desetaka ulja i akrila na uobičajeno velikim formatima, u prizemlju, da bi sasvim nedavno dopunio ovu izložbu s nizom slika iz novoga ciklusa koje je precizno razmjestio na prvom katu istoimenog galerijskog prostora.

IMG 7b83ea9332389e0ac6dac1a69266e9ce V

Riječ je o novome ciklusu u kojima Žunjić problematizira aspekt vremenskih intervala, kretanja između dvije točke, gibanja između krucijalnih događanja označenih mrljom, formom, s istaknutom i snažnom bojom.

Sve pršti od dinamike, uočava se napetost unutar volumena slike, mada površinu sliku možemo prepoznati i kao fliper, gdje se metalna kugla, neprestano se odbijajući klizi prema izlazu, nastojeći pobjeći igraču koji se bjesomučno trudi što duže je zadržati i igri i postići što je moguće veći broj bodova.

Ali život, ni svemir, nije tako jednostavan, jer i tamo je sve u pokretu, u neprestanom komešanju tajanstvenih pravaca plova kroz golemost neshvatljivog i nedokučivog volumena, plova koji ostavlja ipak utisnute tragove, koje slikar prati svojom paletom, pozorno birajući boju koja će dominirati iznad složenog sivila.

20180424 123150

Ciklus Vremenskih intervala, Mladena Žunjića, skladno se i logično uklapa i kao nastavak i kao zasebna cjelina u cjelokupni slikarev opus, u kome možemo pratiti raznolike mijene tretmana motiva, ali uz stalnost izrazitog kolorizma, za koga možemo reći kako je zaštitni znak umjetnika kao osobito prepoznatljiva dojmljiva karakteristika.

Žunjić je izgradio veći dio opusa na žustroj upotrebi mrlje, snažnog ali kratkog nanosa boje, uz mnoštvo raznovrsne tvorbe nastale prskanjem, špricanjem boje na izazovnu bjelinu platna (asocijacije na nešto sasvim putenom sasvim su prikladne) u stvaranju brojnih neobičnih svjetova, svemirskih kutaka s izrazitom dominirajućim bojama koje lako natkriljuju preostalu paletu.

Istodobno višeslojna simbolika vješto se krije u tim naizgled jednostavnim mrljama, obojenim malim, čudnim plohama, ispod siline pravaca koji neprestano jure, s lijeva na desna i obrnuto, pa gore, dolje, pa opet iznova, stalno, zauvijek.

Možemo reći kako Žunjić, na svoj način vidi i doživljava a zatim pretače na platno, motiv jednog dana u životu Nekog Nepoznatog sa svim elementima koji ga sačinjavaju, prikazujući ga kao kap u svemiru, kao dovoljno veliku mrlju, kako bi ipak bili uvjereni da to, on, postoji i živi u svom vremenskom intervalu, između dvije točke.

20180424 123226


Miroslav Pelikan

  • 11
  • Svi

8. svibnja 1945.

Zagreb je prazan, ulice su puste. Strah od dobro poznate „pravde osloboditelja“ učinio je svoje. Oni koji su ostali u gradu spustili su rolete i zaključali vrata bojeći se odmazde „osloboditelja“. Jedinice JNA ulaze u grad. Jedna postrojba ulazi grad s istoka a dvije s juga. Priča o tome kako su Zagrepčani s oduševljenjem dočekali „osloboditelje“ samo jedna od mnogih laži komunističke propagande. Do Zagrepčana pristigle su vijesti o tome što partizanske jedinice čine na putu prema Zagrebu pa su tako i mnogi obični građani Zagreba odlučili pobjeći iz grada. Na Žalost mnogi od njih su ipak pobijeni na nekom od bezbroj stratišta u Sloveniji.


ZAŠTO SU LJUDI BJEŽALI ?


Odgovor na ovo pitanje nije teško pronaći. On je zapisan u Desetogodišnjem izvještaju Uprave KOS-a JNA za period od 1944. – 1955. godine. Prema navedenom izvješću organi OZN-e i I. Armije su na putu od Šida pa do Zagreba likvidirale oko 7000 osoba za koje navode da su bili ustaše, SS-ovci i Čerkezi. Dolaskom u Zagreb oficiri OZN-e II. Armije odmah su uhitili oko 300 takozvanih neprijateljskih agenata i ustaških funkcionera, oko 150 osoba za koje su tvrdili kako su ustaški doušnici no bilo je među njima i običnih građana. Uhapšeno je i ispitano oko 500 osoba iz građanstva od kojih je 100 navodno kasnije pušteno.
Od partizanske odmazde nisu bježali samo obični građani. U njihovim jedinicama bilo je sve više onih koji nisu željeli sudjelovati u zločinima koje su partizanske jedinice i OZN-a činili. Shvatili su kako to nije ono za što su se oni borili, a naročito kako sredstva kojima to žele postići ništa ne može opravdati. Bilo je sve više onih koji su se samo-ranjavali kako bi izašli iz jedinica te onih koji su napuštali položaje i dezertirali. U prosincu 1944. iz VIII. Korpusa dezertiralo je oko 450 vojnika, a isti mjesec je iz dvije divizije X. korpusa dezertiralo 350 vojnika. Iz IV. korpusa je u periodu od mjesec dana do 15. siječnja pobjeglo oko 627 vojnika. Bilo je toga i u svim drugim jedinicama. Naj zanimljivije su parole pod kojima su bježali, pa evo ih nekoliko : „Sačuvaj glavu – ne idi u borbu“; „Neću Titu, neću Draži, idem u špilju pa me traži“; „U grm lezi dok ne dođu Englezi“. Potpuno je jasno kako su završili oni koji su uhvaćeni pri pokušaju bijega kad su pogubljeni oni za koje se samo sumnjalo da će bježati.
Što su mogli Zagrepčani kao građani glavnog grada NDH očekivati od svog vjekovnog neprijatelja koji je pogubio tisuće svojih vojnika. Jasno je da su bježali i oni koji nisu bili vojnici i baš ništa nisu bili krivi, a to su starci, žene i djeca. Nažalost i oni su pogubljeni na mnogim komunističkim stratištima u Sloveniji. Bio je to najstrašniji poratni zločin u Europi koji je počinila JNA pod zapovjedništvom Josipa Broza Tita. Nikom od pogubljenih nije osigurano pravično suđenje ni dokazana bilo kakva krivnja. Bili su pobijeni jednostavno zato što su bili Hrvati.


Tito je odmah nakon ulaska vojske u Zagreb imenovao Većeslava Holjevca zapovjednikom grada Zagreba. On vrlo brzo donosi Naredbu prema kojoj je na svakoj kući trebao staviti popis vlasnika stanova, a na vratima stana popis osoba koje stanuju u tom stanu s naglaskom onih osoba koje nisu prijavljene u Zagrebu. Na temelju tih popisa su „osloboditelji“ oslobodili mnoge od imovine i života. U njihove stanove uselili su „osloboditelji“ koji su sa sobom donijeli i svoje civilizacijske dosege. Peći su ložili parketom, a u kadama su hranili kokoši i svinje. Jasno je kako su im bili najdraži stanovi u samom centru te u najelitnijim dijelovima grada. Njihovo prisustvo te prisustvo njihovih potomaka i danas se osjeti pri izborima i skupovima na kojima se blati sve što je hrvatsko. Svog zapovjednika nagradili su podizanjem spomenika čija je kompozicija vrlo znakovita. Njegov kip stoji u vratima okrenut prema jugu. Simboliziraju li vrata njegovu naredbu o popisima, a položaj čekanje jedinica koje s juga dolaze „osloboditi“ grad.


SUDAR DVA RAZLIČITA SVIJETA


Zagreb je pao. Bio je to armagedonski susret zapadne civilizacije i krajnjeg barbarskog primitivizma s istoka. Nije to bio stvarni antifašistički pokret već težnja uništenja hrvatske države i svega što je hrvatsko.. Da je ona bila najbolja i najpravednija na svijetu prošla bi potpuno istu kalvariju jer nije odgovarala veliko srpskoj ideji o restauraciji Jugoslavije, ili bolje rečeno velike Srbije na čelu sa zloglasnom komunističkom partijom.
Likvidacije neistomišljenika koje su jedinice JNA započele nakon proboja Srijemskog fronta i činile na putu prema Zagrebu bile su sve brojnije, a svojevrsnu kulminaciju dosegle su u Zagrebu i na stratištima u Sloveniji. Bio je to najstrašniji ratni zločin u međunarodnom pravnom sustavu poznat kao genocid. Istaknuti hrvatski povjesničar dr. prof. sc. Josip Jurčević svojevremeno je izjavio kako je na području RH do tada otkriveno oko 850 prikrivenih grobišta (stratišta), a u Zagrebu i okolici oko 120 takvih lokacija. Likvidacije su započete 8. svibnja i trajale su mjesecima. U njima se po svojoj svireposti posebno istaknula lajbek policija u Šestinama. Prema izjavi prof. Ive Banca u Zagrebu je tih dana pogubljeno oko 5000 osoba. Neki tvrde da je taj broj znatno veći no to pitanje treba prepustiti novim znanstvenim istraživanjima. Sasvim sigurno je kako se nikada neće moći utvrditi točan broj žrtava koje je zločinački komunistički režim učinio na području bivše Jugoslavije.


ZLOČIN U ZAGREBU JE PONOVNO SLAVLJEN


Šaka moralno mentalnih invalida i ove je godine slavila taj strašni zločin počinjen u Zagrebu. Funkcionira li njihov mentalni sklop na izuzetno niskoj razini pa misle kako se to njihovo „oslobađanje“ može odvojiti od monstruoznog zločina koji je pri tome počinjen? Nažalost oni se tim zločinom i diče. Mržnja i agresivnost njihovih istupa na ovakvim skupovima na određeni način govore kako je to trebalo učiniti, a i oni sami bi to učinili pa čak možda i na još možda morbidniji način. Okupili su se na Trgu žrtava fašizma, nekadašnjem trgu N s kojeg su njihovi idoli mjesecima autobusima odvozili neistomišljenike prema Sošicama i likvidirali ih na jami Jazovki. Kroz otvor promjera oko 70 cm pobacali su u jamu stotine i stotine nevinih ljudi (staraca žena i djece). Činili su to uvijek po njihovom dobro poznatom obrascu: skini žrtve do gola, likvidiraj ih bez suda, baci ih u neku jamu žive ili mrtve, odaberi mjesto na kojem se žrtve ne bi našle, ako to ne možeš mjesto zazidaj, betoniraj ili asfaltiraj. To skrivanje žrtava ima nekoliko osnovnih razloga. Kako bi mogli svrstati sebe u pravedni antifašistički pokret monstruozni zločini (genocid) morali su biti skriveni. Skrivajući žrtve na mjestima koja se ne bi trebala pronaći trebalo je onemogućiti okupljanja rodbine i odavanje pijeteta tim nevinim žrtvama. Žrtve su skrivali na mnogim mjestima pa ako se neka jama i pronađe u njoj neće naći broj žrtava koji bi govorio o počinjenom genocidu. Nažalost mnoga od tih stratišta ni dan danas nisu otkrivena, a ona za koje se zna nisu rasvijetljena. To sprječavaju još uvijek živi egzekutori i djeca već pokojnih monstruma.
Slavljenički takozvani „Besmrtni partizanski odred“ putem do gornjeg grada pjevao je pjesme monstruoznih egzekutora noseći pri tome razne zastave iz zloglasnog komunističkog režima, a koliko sam vidio i jednu zastavu Republike Hrvatske. Mislim da toj zastavi tamo nije bilo mjesto.


TREBA LI NAM REVIZIJA POVIJESTI?


Sasvim sigurno će me opet prozvani i svi oni koji slave desetog u povijesti mega-zločinca (J.B.T.) svrstati u revizioniste povijesti. To mi je drago jer se lažna povijest treba razotkriti i zamijeniti istinom. Do te istine neka nas dovedu znanstvena istraživanja domaćih i stranih znanstvenika pa kakva god bila da bila. Dosta je bilo laganja hrvatskog naroda i međunarodne javnosti. Nije li sramota da je još jedino Hrvatska ostala kriva za fašizam. Oni koji su bili inicijatori tog zla oslobođeni su svih optužbi. Nažalost tu neistinitu tezu o hrvatskoj fašizaciji šire maloumni Hrvati radi vlastitog političkog probitka ne mareći što Republiku Hrvatsku blate pred cijelim svijetom. Zamislite, za tu svoju prljavu političku igru bogato su plaćeni od te iste Hrvatske.
Istina se mora saznati. Možda će se onda gospodin Ivo Goldstein, profesor povijesti s Filozofskog fakulteta u Zagrebu , prestati koristiti argumentom sile i galame (emisija Otvoreno HTV1 - 9. svibnja 2018.) i tvrditi kako u Jasenovcu nije bio svojevrsni logor nakon 1945. Oni kojima komunistička ideološka paradigma nije sveta pronašli su u arhivama podatak kako je osobno Josip Broz Tito 21. kolovoza 1948. potpisao dokument o zatvaranju Jasenovca. No nažalost zatvorenici su još godinama dovođeni u Jasenovac na prisilni rad. S obzirom na ovu izjavu gospodina Goldsteina mogu upitno je kakvu će novu „istinu“ donijeti njegova nova knjiga o Jasenovcu. Još je bolnija činjenica kako se na fakultetima naših sveučilišta i dalje uči ideološki osmišljena povijest, povijest koja i nadalje treba stigmatizirati hrvatski narod kako bi reciklirani komunisti ostali na vlasti.


ŠTO SE ČEKA?


Vrijeme nezadrživo prolazi. Svjedoka iz perioda II. Svjetskog rata je sve manje. Njihovim odlaskom bit će teže realnije rasvijetliti ratna i poratna događanja. To dakako odgovara sljedbenicima partije i tzv. „Besmrtnom partizanskom odredu“. Tako će se i dalje slaviti komunistički zločini a stotinama tisuća nevinih hrvatskih žrtava uskratit će se pijetet. To je upravo slučaj oko pokušaja zabrane odavanja počasti nevinim žrtvama u Bleiburgu. Što o tome mislim saznajte iz stihova moje pjesme:


Bleiburg

Oj livado mukom ucviljena,
nogom bolnom ugažena,
suzom smrtnom zalivena,
krvlju hrvatskom natopljena.

Oj livado tijelom povaljana,
zloćom ljudskom ukaljana,
ispod tužnog cvijeta plava,
u njedrima tvojim Hrvat spava.

Cvijeće ga mirisom mazi,
noću ga Danica pazi,
jutrom kad zora zarudi,
slavuj ga pojem budi.

Mirno spavaj, usni san,
svanuo je i tvoj dan,
nad posteljom tvojom
hrvatski se barjak vije.

Pro Croatia parati!


Zoran Čapalija - Čaplja

  • 07
  • Svi

KAKO SE POSTAJE GENIJ?

"Kako se postaje genij?" je pitanje koje je postavio Ivica Filipović iz Gospića.


Evo odgovora našeg kolumnista Milana Grkovića na pitanje iz problematike stjecanje genijalnosti koja je ključna za razvoj pojedinaca i svih oblika zajedništva (grupe, organizacije i zajednice):


1. Ako se genijalnost stječe klasičnim načinom za koji nitko ne može objasniti kako se to događa i uz činjenicu kako u svijetu nema ni jedne škole za stjecanje genijalnosti - genijalnost se događa spontano.
2. Ako se genijalnost stječe na modeliran način – genijalnost se događa planirano.
Stjecanje genijalnosti je proces kojim se može upravljati ako se isključi svaka improvizacija u djelovanju.

Evo "recepta" kao stjecati genijalnost na modeliran način primjenom Modela univerzalne izvrsnosti - MUI:

Praktikum


1. Izabere se ključna tema interesa (to je ekspertna tema). Ona je fokus našeg interesa.
2. Odrediti se DNR (dnevni normativ rada – broja sati rada dnevno na definiranoj temi): Jedan (1) sat rada dnevno na ekspertnoj temi.
3. Ekspertna tema se radi pomoću umnih (mentalnih) mapa u trajanju od jedan (1) sat.

Nakon tri (3) mjeseca, osoba će biti stručnjak u ekspertnoj temi, a nakon još tri mjeseca (3) postaje GENIJ.

Malim "dodacima" i povećanjem dnevnog normativa rada, ovi se rokovi mogu smanjiti.

Obrazloženje


Ovdje se koristi nekoliko elemenata:


1. Alat FKS (Fokus, Kontinuirano, Sustavno).
2. Sve mora biti zapisano.
3. Isključiti svaku improvizaciju što se automatski postiže kada se mapira na pravi (MUI) način.
4. Tijekom mapiranja automatski se kreira cjelovita slika ekspertne teme i time se isključuje svaka improvizacija.
5. U kreiranju cjelovite slike ekspertne teme, ulazimo i u druga područja koja su povezana s ekspertnom temom i time "kolateralno" stječemo dodatne kompetencije (znanje, vještine i ponašanja) što stvara uvjete za postizanje genijalnosti.
6. Umne mape su jedini alat koji omogućava stjecanje vještina kreativnosti bez ikakvih ograničenja.
7. Naravno ima još nekih elemenata za stjecanje kompetencija kreativnosti koji su krajnje jednostavni i za trenutačnu primjenu i mjerljivost rezultata.

kitty hawk 2723385 1280

Napomena


Genij – definicija "Hrvatski jezični portal":
1. izvanredna snaga duha, intelekta, mašte, inventivnosti; duh, nadarenost
2. onaj koji ima vrlo velike duhovne i umne sposobnosti, veliki stvaralački um; genijalac
3. poseban ili prevladavajući duh, atmosfera, u nekom vremenu, na prostoru ili u skupini ljudi [genij vremena]

Ovo gore navedeno je lako, jednostavno i brzo za provjeriti jer već nakon tjedan dana kontinuiranog rada na ekspertnoj temi kroz mapiranje dobijemo rezultate koji su mjerljivi i nadasve spektakularni.
A kada nastavimo dalje raditi …
Probajte – ne možete baš ništa izgubiti!

Zaključak
Genijalnost je kontinuirano i sustavno davanje kreativnih rješenja u jednom ili više područja djelovanja. Genij se postiže stjecanjem odgovarajućih kompetencija. Biti genij se stvar odluke, a ne slučajnosti. Naravno, genij se ne postaje improvizacijom nego isključivo kontinuiranom i sustavnom primjenom umnih mapa na modeliran način.

AKO ŽELITE POSTATI GENIJ, EVO VAM JEDINSTVENE PRILIKE!

U cilju promoviranja mapiranja na MUI način i želji da pomognem onima koji su ambiciozni da postanu geniji na gore opisani način, pozivam zainteresirane da mi se jave i da se dogovorimo za moj besplatan angažman.
Sve svoje kompetencije prenosit ću vam bez ikakvog ograničenja i to potpuno besplatno.
U ovoj fazi sponzorirat ću tri (3) osobe koje mi se jave, a po svom slobodnom izboru na osnovu međusobnog upoznavanja.


Suradnja će se odvijati virtualno (pomoću računala na daljinu) i u vrijeme kada nam odgovara.
Radi se korak po korak – isključivo na stvarnim temama korisnika i svaka etapa je mjerljiva glede rezultata.


Nema nikakvih preduvjeta osim sljedeća dva:


1. Da poštujete rokove za provedbu dogovorenih aktivnosti koje isključivo vi određujete kada ćete ih odraditi (to važi isto za mene).
2. Da sami odredite koliko ćete dnevno/tjedno raditi na ovom projektu koji ćemo nazvati MUI GENIJ.

Bez obzira s čime s bavite, kojeg ste zanimanja i školske spreme, u kojem stanju postignuća se trenutačno nalazite, bez obzira gdje u svijetu živite (ako se možemo sporazumjeti na hrvatskom jeziku), bez obzira na vaše poslovne i životne ciljeve, … dobrodošli ste u zajednički projekt.

Zainteresirani molim da na mail iskažu svoj interes za stjecanje kompetencija genijalnosti prema elementima koji je dan u tekstu. Mail pošaljite na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. uz naznaku "Stjecanje kompetencija genijalnosti".

Za dodatne informacije obratite se bez ikakve obaveze:

Milan Grković, MUI autor i trener
Tel: 385 99 280 4210
Email: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
Skype: milan.grkovic
LinkedIn: www.linkedin.com/in/milangrkovic
Twitter: www.twitter.com/milangrkovic
Facebook: www.facebook.com/mgrkovic
Internet: www.portalalfa.com
PORTAL ALFA - Portal znanja
Model univerzalne izvrsnosti - MUI © 2007

  • 03
  • Svi

Zašto su svi nezadovoljni dugim sastancima, a ništa se ne poduzima da se situacija promijeni?


Svakodnevno se nalazimo na nizu sastanaka različitih oblika, sudionika, načina izvedbe i važnosti.
Da se podsjetimo: Sastanak je svaki kontakt s bilo kojom osobom/osobama bez obzira na način, vrijeme, mjesto i sudionike.


Stanje sastanaka


Sastanci su jedini način donošenja odluka i bez sastanaka ništa ne bi funkcioniralo. Zato je ključno da sastanci budu učinkoviti. Nažalost, sastanci su jedan od najvećih uzroka za neučinkovitost pojedinaca i organizacija. Ima povelika lista razloga zašto je većina sastanaka neučinkovita, a time i neuspješna.
Jedan od glavnih razloga zašto su sastanci neučinkoviti je njihovo dugo trajanje.


Razlozi za duge sastanke


Subjektivni razlozi


- Nije točno definirano vrijeme trajanja sastanka (ne postoji pravilo o trajanju sastanka):
• za sve sastanke,
• nije određeno vrijem trajanja za pojedini sastanak.
- Dominacija pojedinaca koji troše vrijeme grupe i učestalo sudjeluju u diskusijama bez stvarnog učinka.
- Voditelj sastanka nema vještina vođenja sastanaka i dopušta česta skretanja s teme i ponavljanja već izrečenog od strane pojedinih sudionika sastanka.
- Sastanci su uobičajeni način trošenja radnog vremena; to su redoviti sastanci i oni oduvijek tako dugo traju. Jednostavno je tako. Imamo sastanak.
- Nitko nije zvanično predložio kraće sastanke.
- Stalna tendencija skretanja s tema. To je siguran znak da su sudionici nepripremljeni za sastanak i improvizacija im je jedino oružje da se čuje za njih. Ovo je najčešći način trošenja vremena bez pravih doprinosa temama na sastanku.
- Superiornost voditelja sastanka koji je najčešće u ulozi nadređenog (šef, rukovoditelj, vlasnik). Voditelj daje svoje mišljenje poslije svakog sudionika. Neka se zna tko je glavni!
- Pojedinci prečesto koriste svoje "demokratsko pravo" da kažu kako se u svemu slažu s prethodnikom/prethodnicima i ponavljaju već ponovljeno.
- Ima još vremena do sljedećeg sastanka ili je kraj radnog vremena pa još malo "sastančimo" da popunimo preostalo vrijeme. I tako nemamo što pametnije raditi!?

meeting 1219540 1280


Objektivni razlozi


Nema ni jedan objektivan razlog zašto bi sastanci trebali bili dugi.
Dugo u pravilu znači nekvalitetno. Održavati duge sastanke znači stvarati štetu.
Takvo stanje dugih sastanaka je najviše zbog nedostatka odgovarajućih vještina sudjelovanja/vođenja sastanaka.


Posljedice dugih sastanaka


1. Nepotrebni troškovi
Vrijeme provedeno na sastanku je plaćeno i za to vrijeme se ne rade drugi poslovi.
Sastanci su skupi kada se izračuna koliko vrijedi vrijeme odsutnosti svih sudionika sastanka,
Nedostajuće vrijeme kada se nije napravio posao zbog odsutnosti sudionika sastanka.
O tome postoji nepisani konsenzus da se ne razgovara.
Još veći trošak nastaje ako se na sastanku nisu donijele kvalitetne i pravovremene odluke.
2. Ne rade se drugi poslovi
Je li ovaj sastanak važniji od drugih tema koje sada čekaju?
3. Lažan osjećaj da se nešto događa
Pa što bi htjeli, stalno smo u pokretu! A ima li pri tome stvarnih rezultata?
4. Ne zna se procijeniti što je prioritetno
Lakše se prihvaća tema koja je protokolarna (rutina) i svi se lako s njom nose, nego da se uhvati u koštac s pravim i velikim problemima.
5. Dugi sastanci posljedično stvaraju još duže sastanke
Dugi sastanci se najčešće zakompliciraju i često mijenjaju smjer rada i ozračje što dovodi do zbrke.
Da se to razriješi, sazivaju se dodatni dugi sastanci!?
Tako se vrlo lako ulazi u petlju nezavršenih dugih sastanaka u nizu.

Praktikum


1. Utvrdite učestalost vaših sastanaka s obzirom na njihovu dužinu:
- svi sastanci su dugi ( pronađite glavni uzrok takvom stanju),
- većina sastanaka je duga (utvrdite razloge za takvo stanje),
- neki sastanci su dugi (budite oprezni da se stanje ne pogorša).
2. Između svih nedostataka sastanaka, gdje bi stavili duge sastanke s obzirom na štetu koja nastaje?
3. Definirajte dužinu trajanja svakog sastanka i strogo ga se pridržavajte.
Kada istekne predviđeno vrijeme za sastanak, jednostavno napustite sastanak - jer je on završen.

Zaključak


Ne prihvaćajte duge sastanke jer to znači neučinkovitost i pojedinaca i oblika zajedništva (grupe, organizacije i zajednice) u kojima se dugi sastanci događaju.
Nema ni jedan objektivan razlog za duge sastanke.
Dobra priprema sastanka i definirana dužina trajanja su prava rješenja za preduge sastanke.
Skratite sastanke, donosite kvalitetne i pravovremene odluke i iskoristite vrijeme za provedbu odluka, a ne za druženja na sastancima.
Sastanke koristite za donošenje važnih odluka, a ne za druženja. Družite se u kafićima. Ili još bolje u prirodi.

Ovaj tekst je pisan prema elementima Modela univerzalne izvrsnosti – MUI © Milan Grković 2007.

Model univerzalne izvrsnosti - MUI © 2007 je sustavno i kontinuirano postizanje izvrsnosti u bilo kojem području osobnog i profesionalnog života, kao i za postizanje izvrsnosti u bilo kojem obliku zajedništva (grupe, organizacije i zajednice) bez obzira na vrstu, veličinu i stanja u kojem se trenutačno nalaze.

Model univerzalne izvrsnosti - MUI © 2007 je cjelovito prikazan u knjizi „MUI KNJIGA ZA USPJEH“. Više o knjizi pogledajte na:
http://www.portalalfa.com/mui_knjiga_za_uspjeh

Milan Grković

Tel: 385 98 57 88 31
Email: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
Skype: milan.grkovic
LinkedIn: www.linkedin.com/in/milangrkovic
Twitter: www.twitter.com/milangrkovic
Facebook: www.facebook.com/mgrkovic
Internet: www.portalalfa.com
PORTAL ALFA - Portal znanja

Stranica 1 od 6

HR News

HRnewHR logo

HR News je neovisni istraživački portal u vlasništvu fizičke osobe. Svi objavljeni članci činjenično su potkrijepljeni dokazima. Svaki autor osobno odgovara za iznesene neistine suprotno objavljenim Uvjetima korištenja i stavci o odgovornosti.

Web stranica HRnews.hr koristi kolačiće kako bi omogućili bolje korisničko iskustvo. Više o kolačićima. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice HRnews.hr kliknite na Slažem se