• 19
  • Lis

Tonči Huljić sa svojim bendom Madre  Badessa danas je u kultnom zagrebačkom kinu Grič predstavio novi album 'TIPO PRIMITIVO / PIANO PRIMITIVO' .

Radi se o dvostrukom albumu koji donosi: 'Tipo Primitivo' – koji čine pjesme u prepoznatljivom ritmu Madre Badesse, dok su na 'Piano Primitivu' pjesme izvedene samo uz klavir.

Tonči Huljić i Madre Badessa 2

'Napravio sam dvostruki album jer sam htio da se osjeti ta emocija pjesme,a ona najviše dolazi do izražaja kad je u samom nastajanju i izvodi se samo uz klavir. Krenuo sam tako raditi i tu drugu verziju bez aranžmana, i dogodila se čarolija. I to će svi moći osjetiti.', rekao je na promociji Tonči Huljić.

 

Za sve pjesme snimljeni su i spotovi koji su danas premijerno prikazani gostima promocije na velikom platnu kina Grič. Spotove je osmislio i režirao Huljićev novi suradnik - Rino Barbir. Snimanja su trajala 11 dana u tri studija, na tri scenografije, plus eksterijeri.  Cijelu priču prate i profesionalni glumci HNK Split i Gradskog kazališta mladih Split.

Tipo Primitivo Piano Primitivo

Za potrebe snimanja spota za pjesmu 'Pošteno', iako godinama prepoznatljiv po podužoj frizuri s kovrčama, Tonči Huljić potpuno je obrijao glavu, te je ukrasio tetovažama. 

'Tek sam danas pogledao sve spotove ovako u komadu, i to još na velikom platnu. Primjećujem da u njima, osim što ima jako puno vedrine i veselja, ima i puno realnosti u kojoj živimo. Ja nisam tip za ljubavne pjesme jer u tome ne bih mogao biti realističan, već sam se uhvatio malo politike i tog vremena u kojem živimo ali sa svojim prepoznatljivim ironičnim i ciničnim odmakom.  Nikad se nebi bavio politikom, ja sam čovjek koji ne može više ništa mijenjati, ali vjerujem u mlade generacije da oni hoće.', rekao je Huljić.

 

Tekstove pjesama s albuma potpisuje Vjekoslava Huljić, glazbu Tonči Huljić, koji je zajedno sa Dušanom Vasićem radio i aranžmane. 

Danas je na YouTube-u objavljena naslovna pjesma albuma 'Primitivo' u obje verzije, dok će ostali spotovi u maniri svjetskih trendova biti pušteni svi odjednom sljedeći ponedjeljak. 

 

10Tonči Huljić Vjekoslava Huljić Maksim Mrvica 2

foto:Dino Ninković

 

Tonči Huljić odmah nakon promocije uputit će se u Peking na press konferenciju Maksima Mrvice i najavu nove turneje kroz Kinu i Aziju 2018. te premijeru nove skladbe 'Silk Road' koja će pratiti početak radova na izgradnji najduže autoceste na svijetu, a spojit će Kinu i Europu.

Čestitamo!

 

  • 18
  • Lis

Jedan od najuspješnijih glazbenika i autora PETAR GRAŠO i najslušaniji radio u Hrvatskoj - NARODNI zajedno će proslaviti 20 godina karijere i emitiranja – i to velikim koncertnim spektaklom u ARENI ZAGREB 25.studenog 2017.

Nakon što je posljednje 2 godine obilježio s 4 regionalna megahita, te prepunim arenama u Splitu i Puli – PETAR GRAŠO priprema veliki  koncert u Areni Zagreb. Bit će to kruna karijere popularnog glazbenika koja broji 20 godina, te 20 godina od izlaska prvog albuma 'Mjesec iznad oblaka'.

PetarGrasoPress6 Narodni

'Teško mi je i opisati uzbuđenje koje osjećam oko koncerta u zagrebačkoj Areni. Ne samo uzbuđenje nego jasno i tremu. To će zasigurno biti koncert moje karijere i ostvarenje velikog sna. Počašćen sam što mogu ispuniti i želju mojoj brojnoj publici koja me već dugo propitkuje kada će napokon veliki koncert u Zagrebu. Radujem se da ćemo svi zajedno pjevati 25.11.u Areni Zagreb. Bit će to za mene, a nadam se i moju publiku najljepši početak Adventa.', rekao je Grašo najavljujući veliki koncert.

 

20. godina broji i Narodni – radio koji te sluša. Upravo zato proslava u Areni Zagreb bit će dvostruka. Veliku vijest o glazbenom događaju godine, sa svim ljubiteljima najbolje domaće glazbe Grašo je ekskluzivno najavio u programu Narodnog gostujući u 'Jutarnjem klubu' kod Doris Pinčić Rogoznice i Hrvoja Kečkeša.

Grašo je tako najavio kako će se 25.studenog u Areni Zagreb pjevati svi veliki hitovi od 'Moje Zlato' preko 'Uvik isti' do 'Volim i postojim' i '92, a najavljuje i pravi scensko glazbeni spektakl.

 

'Uistinu ćemo se potruditi da pripremimo do sada neviđenu produkciju u Hrvatskoj kako bi naša publika uživala od prve do posljednje minute. Naporno već radimo na tome kako bi pripremili uistinu glazbeni spektakl svjetskih razmjera. Moja publika to definitivno zaslužuje! A bit će tu i raznih glazbenih iznenađenja.', podijelio je Grašo.

Karte su već u prodaji u sustavu Eventima.

 

Karte dostupne na: www.eventim.hr

 

Više informacija doznajte na novoj mobilnoj aplikaciji Narodnog.

PetarGrasoPress GlavniVizual

Fotografije by Mario Poje.

  • 15
  • Lis

Cipele s platformama bile su popularne još četrdesetih godina prošlog stoljeća, a svoje najzvjezdanije trenutke doživjele su u „ludim“ sedamdesetim i nakon toga su se više puta vraćale na modnu scenu. Sada su ponovno u trendu i Högl u svojoj aktualnoj kolekciji nudi mini liniju cipela i gležnjača u kojima ćete se s lakoćom vinuti u visine.

1b cvjetne 1999 kn

Iznimno udobna, savršeno centriranih potpetica od devet centimetara, Höglova obuća s platformama vodi vas u novu dimenziju lakoće hodanja – visoko, a udobno! Dizajnerski tim ove glasovite austrijske modne kuće uspješno spaja trendove pa među „platformicama“ možete odabrati one od brušene kože koja je ove sezone apsolutni hit ili one s japanskim printom koji donosi dašak glamura i ekstravagancije.

3a cipele crne 1399 kn 5b platforme 1699 kn

Za svoje kupce Högl je ove jeseni lansirao i novi program vjernosti pod nazivom myhögl koji donosi pregršt ekskluzivnih pogodnosti, ponuda i poklon bonova.

„Sreća naših kupaca dragocjena je za nas već generacijama. Stoga proizvodimo od 1935. godine cipele s velikim oduševljenjem, tradicionalnim obrtničkim vještinama, naprednom inovativnom snagom, prvoklasnim zahtjevima kvalitete i posebnom pažnjom za detalje.

Högl proizvodi cipele koje su kvalitetne i pouzdane, a da bismo to postigli nametnuli smo sebi visoku razinu odgovornosti koju svakodnevno ispunjavamo kako bismo usrećili poklonice cipela širom svijeta.“ – ponosno ističu u Höglu.

Platform Header 1

Fotografije: Högl Shoe Fashion

  • 15
  • Lis
Poštovani čitatelji!
Veliko nam je zadovoljstvo pozvati Vas, povodom obilježavanja 70 godina rada Udruge slijepih Zagreb i Međunarodnog dana bijelog štapa, na jedinstveni glazbeni doživljaj:
 
542482 415930841763259 1656041508 n
 
 
KONCERT U MRAKU
Dua Umbra
u ponedjeljak, 16.10.2017. s početkom u 19.30 sati,
Dvorana Vidra, Draškovićeva 80 u Zagrebu.

Violinistice Tara Horvat i Sabina Curti, članice Dua Umbra, izvele su nekoliko ovakvih koncerata u Njemačkoj i Italiji, a ovom prilikom darovat će neponovljiv doživljaj glazbe i našoj publici. Na koncertu će biti izvedena djela komorne glazbe. Koncert u mraku jedinstven je doživljaj glazbe, lišene upravo onih osjetilnih podražaja koji ju nimalo ne definiraju niti obogaćuju. Taj kratkoročni izlet u svijet slijepih osoba pruža nam mogućnost potpune koncentracije na glazbu a to znači i puno emocionalniji doživljaj glazbe i puno razumijevanje njezinog bogatstva. 

Duo Umbra osnovale su violinistice Tara Horvat i Sabina Curti 2015. godine. Već na samom početku osvajaju stipendiju Yehudi Menuhin Live Music Now fondacije koja im organizira koncerte u Leipzigu i okolici. Uz konvencionalne koncerte, violinistice se odlučuju proširiti granice sviračkih mogućnosti sviranjem komorne glazbe u potpunom mraku, kako bi na taj način svojoj publici pružile nezaboravno iskustvo i intenzivan doživljaj glazbe. Koncerte u mraku održale su u Njemačkoj i Italiji, a ovo je prvi ovakav koncert u Hrvatskoj. 

Ulaz na koncert je slobodan i nije potrebna predbilježba.
Dođite i uživajte u glazbi!

 
 
  • 10
  • Lis

Nakon što ih je pokazala na svim važnim sajmovima - u Milanu, Hong Kongu, Parizu, Tokiju, Pekingu i Münchenu, dizajnerica Vedrana Šehagić je svoju novu kolekciju od kože učinila dostupnom u ekskluzivnim trgovinama u Zagrebu, Puli, Rijeci i Zadru te u hotelima Excelsior u Dubrovniku i Kempinski u Savudriji.

Foch 1

Vedrana je ovu jedinstvenu kolekciju napravila u suradnji s vrhunskim talijanskim tvornicama kože u kojima svoje modne linije razvijaju i proizvode ugledni svjetski brendovi Max Mara, Marella, Blue Girl, Celine i Caroll. Najfinija koža posebno dolazi do izražaja u ženstvenim modelima obogaćenim trendovskim detaljima poput 3D i čipkastih ornamenata rezanih preciznim laserima.

foch 2

FOCH i u ovoj kolekciji od kože donosi kreacije kao stvorene za suvremenu ženu koja traži business casual odjeću, ugodnu i modernu, idealnu za posao, ali i za izlaske te slobodno vrijeme. Dizajnerica Vedrana Šehagić vjerna je vrhunskim materijalima i pomno dizajniranim krojevima koji pristaju svakom stasu, pružaju maksimalnu udobnost, a istodobno unose aktualne modne trendove u svakodnevno odijevanje.

foch 3

Foch 4

Foch 7

Foch 8

Fotografije: FOCH

  • 09
  • Lis

Iza sebe imaju uspješne singlove na hrvatskom i engleskom jeziku, sudjelovanje na domaćim i inozemnim festivalima te nagradu Texas Country Music Awards za najorginalniju glazbu.

Oni su naš najpoznatiji americana bend, 058, koji su odlučili napraviti korak dalje i krajem listopada otići na putovanje po Americi. Nastupit će u nekoliko gradova, družiti se s velikanima americana country scene, ponovno se natjecati na Texas Country Music Awardsu te snimiti live session album u prestižnom SUN studiju u Memphisu, gdje su snimali legendarni Elvis Presley, Johnny Cash, Jerry Lee i mnogi drugi.

st2

Njihov odlazak na američku turneju prati aktualni singl simboličnog naslova „Bijeg". Je li slučajan ili namjeran, prosudite sami. „Bijeg" je ujedno i njihov najavni singl za prvi studijski album u izdanju Croatie Records. Glazbu za pjesmu „Bijeg" skladao je Branko Mamut, dok je tekst osmislila Ivana Pinčić, a sve skupa aranžirao i producirao Ivan Cinotti u Extra Music studiju u Kaštel Štafiliću. Pjesmu prati video spot u režiji talentiranog redatelja Tonija Banova.

  • 02
  • Lis

Riječka publika u subotu je u prostoru Exportdrva svjedočila glazbenom događaju tijekom kojeg je publika vidjela čak osam sjajnih bendova, ujedinjenih u zajedničkom projektu RockOff festivala i Hartere.

Uz headlinere LET 3Kojote i Majke, nastupilo je 5 bendova u natjecateljskom dijelu večeri. DnoMirnaThe MiceksManntra i Scarlet Notes, svojom su energičnom svirkom potvrdili da su s pravom došli do finala.

IMG 8371

Žiri u sastavu Lada Furlan Zaborac (Bambi Molesters), Damir Martinović Mrle (LET3), Alen Marin (Kojoti), glazbeni producent Denis Mujadžić Denyken i umjetnički direktor Hrvoje Horvat, imao je težak zadatak odabrati prvog superfinalista. Nakon prebrojavanja glasova, odlazak u superfinale osigurala je grupa Dno iz Zagreba.

Ideja organizatora da koncert započne nastupom LET3 pokazala se iznimno korisnom za bendove finaliste, koji su u Rijeci dobili priliku nastupiti pred dvije tisuće ljudi. S ciljem stvaranja nove glazbene scene, ovim potezom organizator je poslao poruku i ostalim festivalima da je ovo dobar način promocije izvođača koji imaju kvalitetu, ali još nisu došli do šire publike.

RockOff idućeg petka seli u Split, gdje će se po prvi put predstaviti splitskoj publici. Drugo finale će se održati u pubu Plan B na Žnjanu, na prekrasnoj lokaciji uz samu plažu, gdje će nastupiti Brain Holidays, Nezahvalnici, Cubies i Audio Detektiv.

IMG 8778

Foto: Tomislav Nakić Alfirević

Više o festivalu pratite na službenim web i facebook stranicama.

  • 26
  • Kol

newsroom.fb.com

Turizam bez društvenih mreža je nezamisliv, a slike i video glavni su promotivni alati. Danas je biti prisutan na društvenim mrežama stvar osobne higijene, kao što je i posjedovanje web stranice. “ ističe Ilija Brajković, suvlasnik digitalne agencije Kontra te dodaje kako danas ne biti prisutan digitalno, pogotovo u turizmu, je siguran smjer propasti.

Od danas na Facebook-u možete direktno snimiti i upload-ati fotografije od 360 stupnjeva, nova funkcija koja će svakako biti jako prisutna upravo kroz sektor turizma. Fotografiju od 360 stupnjeva možete postaviti i kao naslovnu fotografiju na svojem profilu, a opcija je dostupna kako za iOS tako i za Android uređaje.

Panorame, plaže, pogled s balkona... kreativnosti nema kraja. Igrajte se i ispričajte dobru priču. 

Video možete pogledati OVDJE.

Izvor: hrturizam.hr 

  • 03
  • Kol

Nešto slično kao Facebookova aplikacija Safety Check, razvit će i sam Google. Naime, ako tijekom krizne situacije kao što je požar ili teroristički napad korisnici potraže lokaciju događaja ili sam događaj, na vrhu ponude pronađenih rezultata pojavit će se hitno upozorenje.
Upozorenje će sadržavati važne hitne telefonske brojeve, mape, nova izvješća te informacije vlasti. Također, korisnici koji posjeduju pametni telefon, a nalaze se u blizini mjesta događaja te imaju aktiviranu lokacijsku funkciju, bit će informirani upozorenjem. Hitne informacije kao što su požari, blokirane ceste ili kontakti hitnih službi biti će također dostupni putem mobilne verzije Googleovih mapa.
Organizacije kao što su Crveni križ, meteorološke agencije ili vlast te drugi pouzdani izvori prosljeđivati će korisnicima informacije. Googleovi servisi kao što su Google News, Maps ili Waze također će služiti kao izvor informacija.
Da bi se mogle primati informacije s upozorenjima potrebno je instalirati posljednju verziju Googleove aplikacije za Android ili operativni sustav IOS. 

Autorica: Danijela Simović

  • 29
  • Srp

Enzo Bettiza (90), talijanski novinar i književnik iz Splita, koji se definirao i kao "splitski, dakle i hrvatski pisac na talijanskom jeziku", umro je u srijedu u Rimu od posljedica neoplazije, pošto mu se opće stanje pogoršalo lomom kuka, te je jučer pokopan tiho, u krugu najuže obitelji, piše jutarnji.hr

Rođen je u Splitu, gdje je završio osnovnu školu na hrvatskome, dok je klasičnu gimnaziju na talijanskome pohađao i završio u Zadru. Bio je sin splitskog industrijalca Vincenza ("šjor Vice") Bettize, odvjetnika obitelji koja je podno Marjana posjedovala Prvu dalmatinsku tvornicu cementa Gillardi i Bettiza, dok je majka bila iz bračke obitelji Vušković (ujak Marko bio je bariton svjetskoga glasa).

Poslije prvoga svjetskog rata "šjor Vice" je optirao za talijansko državljanstvo, a njegov brat, slikar Petar Betica, za jugoslavensko. Vremena su bila burna (a kada nisu?). Kada su netom rođenja sina išli krstiti u Sv. Frane, imenom Vincenzo, župnik je rekao da ne može, i upisao je "Vinko".

Na kraju je ostao Enzo. Nije bilo malo obitelji koje su se etnički raspolutile unutar iste dvojezične kulture, neki su i prezime prevodili na hrvatski. Očeva opcija odvela je Enza u talijanski jezik, majčina pripadnost ga je duboko usidrila u hrvatski kojim je govorio perfektno (i fonetski prikladnije nego talijanski, u kojemu se čulo slavensko porijeklo), a kućna pomoćnica i dadilja iz Dalmatinske zagore ucijepila mu je ljubav za dalmatinsko zaleđe (pa su mu doma govorili da je mali Vlaj, piccolo Morlacco) i za njegovu kuhinju, koju je vazda njegovao (znameniti su bili arambašići u njegovoj kući).

Tražio je svoj put

Svoju je pripadnost više puta ovako raščlanio: "Prvo sam Dalmatinac, onda Europljanin, a zatim, ako treba, i Talijan".
Šjor Vice Bettiza bio je veseljak, glendižav u privatnom životu (on je organizirao putovanje splitskoga "Karuza" u Metropolitan) bio je ozbiljan i pošten industrijalac austrijskoga kova, navikao na zadanu riječ. Prodao je 1944 što je imao Mati Bonačiću, ključeve kuće ostavio je vozaču koji ga je odvezao u luku, odselio se u Italiju, gdje je naišao na posve drugačiju poslovnu kulturu, pa su ga u kratkom vremenu legalno opelješili.

Enzo Bettiza se upisao na rimsku Likovnu akademiju, tražio je svoj put i politički i profesionalno. Tonko Maroević je sintetizirao Bettičino "rano učlanjenje u Talijansku komunističku partiju - kao oblik razrješenja kompleksa traumatične buržujske pripadnosti - i također iznimno rani raskid s povijesnom ljevicom". Od komunista je ubrzo postao socijaldemokrat, završio je kao lijevi liberal. Pišući dobro i vješto, ušao je 1953 u tjednik Epocu, a zatim u torinsku Stampu, za koju je ubrzo postao dopisnik iz Beča i iz Moskve, koristeći austro-slavensku kulturalnu bazu stečenu doma. Kao poliglota angažirao ga je 1964 Corriere della Sera kao posebnog izvjestitelja.

Istodobno je pisao romane ('Tršćanski fantom' izdan je i u Zagrebu), te eseje.

Uvjeren da su boljševičke partije ugroza slobode (njegova je kovanica "homo bolsevicus") posvetio je dobar dio tog stvaranja kritici njihova djelovanja. Stoga je bio veoma skeptičan prema dobrim intencijama Mihaila Gorbačëva, predvidjevši da će ga Rusi odbaciti.

Nakon rascjepa u Corriereu izišao je iz te redakcije i zajedno s Indrom Montanellijemosnovao je 1974 Il Giornale nuovo. U tu je redakciju pozvao svog prijatelja iz moskovskih dana, Makaranina Franu Barbierija (Montanelli mi je rekao da su ga njih dvojica izluđivali "trkeljanjem na hrvatskome", pa mi je priznao da mu nije smetao jezik nego što, radoznao, ne razumije što govore).

Izabran je 1976. u Senat Republike kao kandidat liberala, republikanaca i socijaldemokrata, a 1979. je ušao u Europski parlament gdje je ostao tri mandata, do 1994. Bio je uvjereni pristaša suradnje liberala i socijalista (lib/lab u engleskoj terminologiji), pa je 1989. izabran na listi Socijalističke stranke. Na tome se razišao s Montanellijem te je 1983. postao uvodničar torinske Stampe.

Upravo sa stranica toga torinskog lista Bettiza je, više od ikoga u talijanskome obavijesnom prostoru, pratio ratove u Hrvatskoj i Bosni, svrstavši se snagom svoje analize protiv agresivnog nacionalizma, oličenoga ponajprije u Slobodanu Miloševiću. Opisao je Srebrenicu kao "Smrtvenicu", Grad Mrtvih koji je prebrisao semantiku rudnika srebra, poznatih još u rimska doba, povukao paralelu s Katynom i žrtvama tamošnjih šuma (za naše mlađe čitatelje da podsjetimo: riječ je o poljskim časnicima koje su 1939. pobile sovjetske trupe, po naređenju iz Moskve, a zatim se desetljećima tvrdilo da su ih pobile njemačke trupe, pa je tek Gorbačëv pokrenuo istragu koja je pokazala da je bio posrijedi Staljinov zločin, motiviran dvostruko: i ruskim nacionalizmom i klasnom mržnjom spram poljskih šljahtića).
Odlikovali su ga predsjednici dviju republika, Hrvatske i Talijanske, Mesić i Ciampi.

"Veliki broj knjiga što ih je Bettiza objavio imaju uporište u navedenom radnom životopisu, ali dobrim dijelom i u biografskoj podlozi dvojnoga podrijetla, klasno-nacionalnog konflikta i emocionalnoga supstrata izdvojenosti, odmaka, nepotpune pripadnosti.

Kao novinar, dakako, nastojao je pružiti što objektivniju sliku raznih sredina, služeći se pritom pertinentnim ključevima vlastite mediteransko-mitteleuropske simbioze. Kao književnik, međutim, naročito je pokušao shvatiti psihološki meritum amblematičnih osobnosti našega stoljeća (u rasponima od komunističkih revolucionara, funkcionara i disidenata do boraca za nacionalnu stvar), sondirajući duboko u psihologiju likova i čak fiziologiju nekih odluka i opcija, vodeći najčešće računa o karakterističnim miješanjima rasa i krvi", zapisao je Maroević.

I specificirao:
"Iznimno uspjeli bildungs-roman 'Tršćanski fantom' (Il fantasma di Trieste, 1958) praćen je diskurzivnom sjenom knjižice Mit i zbilja Trsta (Mito e realtà di Trieste, 1966), u kojoj je tematika povijesno argumentirana i što egzaktnije moguće eksplicirana. Knjiga specifične narativne strategije (fiction-faction sklopa) naslovljena Moskovski dnevnik (Il diario di Mosca, 1970) prethodi informativno-panoramskoj putopisnoj prozi Ovdje Moskva - od Ivana Groznoga do Staljina (Qui Mosca - Da Ivan il Terribile a Stalin, 1974), dok je opsežna antropološko-historicistička studija Lenjinova tajna (Il mistero di Lenin, 1982) opet svojevrsna predradnja za još ambiciozniji i još sveobuhvatniji roman epohe naslovljen Moskovske prikaze (I fantasmi di Mosca, 1993).

Na preko dvije tisuće stranica, u toj je knjizi Bettiza ušao pod kožu boljševičkoj internacionali, okupljenoj u moskovskom Hotelu Lux sudbonosnih kasnih tridesetih godina, te na razini rasprava, ideja i polemika, ukriženih života protagonista i kaptiranja duha vremena na svoj način ostvario žuđeni pandan Mannovom Čarobnom brijegu."
Preuzevši u djetinjstvu i mladosti u Splitu zasade ovdašnje višestrane kulture, razvijajući ih u inozemstvima u kojima je djelovao više od sedam desetljeća, od Trsta i Rima do Milana, od Moskve do Strasbourga, Bettiza se profilirao u poliedričnog intelektualca mediteranskog tipa.

Britak u analizi, profinjen u jezičnom izrazu, majstor naracije koja nije jednostrana ni kada je najangažiranija, Bettiza je nedvojbeno jedan od najboljih proznih pisaca koje je grad Split dao u XX stoljeću, i u beletrističkom i u publicističkom diskursu: njegova književnost zasnovana je na oštrom uvidu novinara, njegovo novinarstvo uvijek je protkano bogatim literarnim iskazom.

Ambasador kulture

U njih je Bettiza uložio svoje slikarske sklonosti i talent: u njegovim tekstovima uvid, oris i boje otvaraju onu vizualnu dimenziju koja velikog pisca razlikuje od dobra pisca.
U svim godinama izbivanja iz Splita - u koji nikada nije prestao dolaziti - Bettiza nije propuštao naglasiti povezanost svog djela sa svojim rodnim gradom i s Dalmacijom iz koje je niknuo, ne samo rodom, nego i autorski. Njegov rad se, osobito u poznim knjigama, iskazao i kao himna rodnom gradu, kao "autentična izjava ljubavi, pomalo preboljene, pomalo bolne" (Vjesnik, 16-II-1996). Ali nikada odrečene.

Emigrant od svoje devetnaeste godine, koji je naglašavao da nije ni otjeran ni protjeran (i koji stoga može biti uvršten u onu Matvejevićevu kategoriju "između azila i egzila"), Bettiza u svom radu pisca i u svojoj djelatnosti javne ličnosti, pa i u politici, nikada nije iskazao ni prisjenak pizme na sredinu iz koje se otputio u svijet. Sačuvao je prijateljstva, duboka i trajna. Nije se čak ni uvrstio u izbjeglice, esule, pa ni kad bi mu se to isplatilo u političkoj djelatnosti, u skupljanju glasova na izborima. Dapače, kada su se Dalmacija i sva Hrvatska našle u kobnoj opasnosti, kada je njegova domovina opet bila bombardirana, gažena, okupirana, uz nasilja i ubojstva, u Italiji se nije mogao naći glas uporniji i jasniji od Bettičina u naglašavanju rezona koji su bili na strani Hrvatske. Bettiza je digao glas nepristrana svjedoka, prokušana specijalista za srednju i slavensku Evropu, uložio je svoju decenijima stjecanu vjerodostojnost, pa je s te strane bio osobito korisniji Hrvatskoj.

Enzo Bettiza je, dakle, kroz duga desetljeća svoga spisateljskog rada bio izraziti ambasador kulture Splita, tradicije otvorene suvremenosti i budućnosti, sentimenta obuzdanoga razborom, kulta znanja i upoznavanja činjenica.
Dvije njegove knjige su dvije izrazite ljubavne pjesme Splitu: Egzil (Esilio), za koju je dobio uglednu talijansku književnu nagradu Campiello (jednu od dvije relevantne, uz Stregu), pa Izgubljena knjiga (Il Libro perduto).
Unatoč svemu tome, Sveučilište u Splitu odbilo je prijedlog da mu dodijeli počasni doktorat.

Izvor: slobodnadalmacija.hr

HR News

HRnewHR logo

HR News je neovisni istraživački portal u vlasništvu fizičke osobe. Svi objavljeni članci činjenično su potkrijepljeni dokazima. Svaki autor osobno odgovara za iznesene neistine suprotno objavljenim Uvjetima korištenja i stavci o odgovornosti.

Web stranica HRnews.hr koristi kolačiće kako bi omogućili bolje korisničko iskustvo. Više o kolačićima. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice HRnews.hr kliknite na Slažem se