Hrvati Izvan RH

  • 23
  • Ožu

Hrast plutnjak Zviždač (Sobreiro assobiador) iz Portugala ponio je ovogodišnju titulu Europskog stabla godine. Povodom Europskog dana šuma, u Europskom parlamentu u Bruxellesu održana je dodjela nagrade čiji je finalist bila i velika platana u Trstenom.

Na inicijativu zastupnice Dubravke Šuice, a u suradnji s Javnom ustanovom za upravljanje zaštićenim dijelovima prirode Dubrovačko-neretvanske županije, velika platana u Trstenom ušla je u finale s još 12 kandidata iz europskih zemalja za nagradu „Europsko stablo godine“. Svrha ove nagrade je istaknuti značaj prirodne i kulturne baštine koja zaslužuje posebnu skrb i zaštitu, kao i promovirati biološke raznolikosti i prirodna bogatstava diljem Europske unije.

Zastupica Dubravka Šuica izrazila je zadovoljstvo plasmanom platane iz Trstenog:

„Ovim putem zahvaljujem svima koji su glasovali za našu platanu, simbol dubrovačkog kraja koji je neraskidivo vezano uz povijest Trstenog i njegovog stanovništva. Sigurna sam da su mnogi koji do sada nisu ni znali kakvu povijesnu vrijednost ima ova platana saznali dovoljno o njoj, ali i o zaštiti prirodnih bogatstava općenito. Zahvaljujem i Javnoj ustanovi za upravljanje zaštićenim dijelovima prirode Dubrovačko-neretvanske županije na suradnji i vrijednom trudu za zaštitu prirode i našeg okoliša. Čestitke prvonagrađenom Portugalu s osvojenih 26 606 glasova ali i našoj platani s osvojenim 11 821 glasom. Budući da se Hrvatska po prvi put uključila u ovo natjecanje smatram to odličnim rezultatom, a bilo je najvažnije sudjelovati. Nadam se da ćemo sljedećih godina nominirati i druga hrvatska stabla koja čine važni dio naše povijesti, kulture i zajedništva.“

Ravnatelj Javne ustanove za upravljanje zaštićenim dijelovima prirode Dubrovačko-neretvanske županije Ivica Grilec istaknuo je senzibilizaciju javnosti kao glavni učinak ovog natjecanja: „Mi smo se kao javna ustanova otvorili prema javnosti i odgovorili na poticaj europarlamentarke Dubravke Šuice i prepoznali vrijednost ovog natjecanja, kao i priliku za promociju naše platane u Trstenom, ali i u budućnosti sličnih takvih inicijativa. Ipak je najdugoročniji učinak ukupna senzibilizacija šire javnosti na temu zaštite prirode!“

Gorostasna platana, simbol Trstenog, zaštićeni je spomenik parkovne arhitekture. Osim toga, zbog svoje ljepote, raskoši, starosti i obujma turistička je atrakcija. Početkom 15. stoljeća, kapetan Florio Jakoba Antunov je donio sadnicu iz Konstantinopola te posadio je uz izvor vode. Stablo je preživjelo sve protivnike, turske haračlije, Napoleonove vojnike i ruske bojovnike zahvaljujući klimi i izvoru žive vode, te skrbi stanovništva koje je oporučno ostavljalo skrb za platanu.

  • 21
  • Ožu

Na jučerašnjoj sjednici Odbora za vanjske poslove (AFET) Europskog parlamenta usvojeni su amandmani zastupnice Željane Zovko u sklopu izvješća „o primjeni instrumenata EU-a za vanjsko financiranje: preispitivanje na sredini razdoblja za 2017. i budući ustroj nakon 2020.

“ Usvojeno izvješće AFET-a ima za cilj definirati prioritete i aktivnosti financijskih instrumenata za sljedeće financijsko razdoblje. Zastupnica Zovko je u usvojenim amandmanima istaknula važnost vanjske financijske pomoći EU-a kao ključnog instrumenta za pružanje potpore gospodarskim reformama, kao i demokratskoj, političkoj i institucionalnoj konsolidaciji u partnerskim državama. Nadalje, u kontekstu politike proširenja EU-a i nedavno objavljene Strategije za Zapadni Balkan, Zovko je naglasila u svojem amandmanu kako razina sredstava za Instrument pretpristupne pomoći (IPA II) mora odgovarati krajnjem cilju IPA-e da se implementiraju ključne političke, gospodarske i institucionalne reforme s ciljem postizanja standarda EU-a u državama Zapadnog Balkana.

Zaključno, Zovko je, po pitanju Europskog instrumenta za susjedstvo (ENI), naglasila važnost povezanosti dostupnosti sredstava iz ENI-a s aktivnostima na području sprečavanja i rješavanja sukoba te podržavanja aktivnosti unapređenja temeljnih vrijednosti, poput demokratizacije, poštivanje ljudskih prava i vladavine prava u državama Istočnog partnerstva. Glasovanje o ovom Izvješću, tj. o prijedlogu rezolucije Europskog parlamenta, predviđeno je u travnju na sljedećoj plenarnoj sjednici u Strasbourgu.

  • 20
  • Ožu

Kaže se kako je studentsko doba uvijek najljepše, ali iskorištavamo li ga dovoljno? Radimo li na sebi kako bi otkrili svoje interese te se razvili u poslovnog čovjeka te uputili spremni na tržište rada? Erasmus studentska mreža Hrvatska dokazuje upravo to, dokazuje kako vrijedni, marljivi i motivirani članovi iz malene države na Jadranu mogu postići mnogo u Europskim okvirima.

received 10156405383164090

“Svi smo mi jako različiti, ali odlučili smo se fokusirati na ono što nas ujedinjuje. Ovaj osjećaj jedinstva je ono što želimo društvu u cijelosti i to je misija ESN-a.” - rekao je u uvodnom govoru Joao Pinto (predsjednik ESN-a International).

Kao prava slika Erasmus generacije, Godišnja generalna skupština (AGM) je najveća studentska konferencija u Europi ima fokus na mobilnost mladih. 1000 studenata koji predstavljaju više od 500 podružnica i sveučilišta iz 40 zemalja okupilo se od 15. do 18 ožujka u Španjolskoj među kojima je bila i delegacija ESN Hrvatska koju je
predstavljalo 16 delegata iz 6 podružnica u Zagrebu, Rijeci, Zadru, Splitu, Osijeku i Dubrovniku.

Odlučivalo se o novom internacionalnom odboru, redizajnu logotipa, financijskom planu, dok su se te su partneri ESN-a poput Ryanaira, Dr. Walter, Hostelling International i Uniplaces održali prezentacije o zajedničkoj suradnji. Ali, dio programa gdje svaka zemlja ima priliku da zasja je gala večer tokom koje su se dodjeljivali STARawards tj. nagrade najzaslužnijima u mreži u različitim kategorijama gdje je ESN Hrvatska osvojila čak 4 nagrade!

● 1. mjesto inclusionSTAR (najbolja društveno uključivu aktivnost) - ESN Rijeka (Human Library)
● 1. Mjesto SeCoSTAR (najbolja suradnja s drugom podružnicom) - ESN Zagreb i ESN Split
● 3. Mjesto careerSTAR (aktivnosti koje potiču, educiraju i pripremaju mlade za tržište rada) - ESN Zagreb i ESN Split (Employ Your Skills)
● 3. mjesto educationSTAR ( prepoznavnjae te priznavanje volonterstva) - ESN Hrvatska

FB IMG 1521449288442

Hrvatski volonteri i studenti imaju potencijala za velike stvari te mogu parirati studentima iz puno većih država. Volontiranje svakako nije lako, ali trud se dugoročno svakako isplati. Bivši volonter ESN-a Hrvatska su spremno i samopouzdano krenuli na tržište rada gdje i dan danas čine velike stvari, a sve to je počelo sa samo jednom idejom - Studenti pomažu studentima. Bravo! Izuzetno smo ponosni velikim uspjesima naših studenata u svijetu. Ovakvim primjerima nada kako ispred nas ipak stoji nešto svijetlija budućnost - zasigurno neće tako lako klonuti. Čestitke od cijele redakcije HR NEWS PORTALA!

  • 04
  • Ožu

Pozor, pozor - traže se dva mlada volontera (17-30) za sudjelovanje na EVS programu na period od 12 mjeseci u Briselu u najvećoj studentskoj volonterskoj organizaciji u Europi, Erasmus Student Network AISBL za rad na promociji europske kulture kroz mobilnost putem raznoraznih projekata udruge.

 

PRAVILA I UVJETI:

  • 12 mjeseci, od ožujka do užujka 
  • Programom su pokriveni sljedeći troškovi: put iz Hrvatske do Belgije, smještaj, lokalni prijevoz, osiguranje, tečajevi jezika i mjesečni džeparac u iznosu do 200 eura

POTREBNE VJEŠTINE I ISKUSTVO:

  • Iskustvo s projektima
  • Iskustvo rada u volonterskoj organizaciji
  • Strukturiran i odgovoran način rada
  • Znanje o temama o kojima se raspravlja na europskoj razini, uključujući mlade, kulturu i Erasmus+
  • Znanje o ESN-u je plus.
  • za FB objave 1

GLAVNI ZADACI I OBVEZE

  • Pomoć ESN-u u organizaciji aktivnosti povezanih uz mobilnost, posebno u sklopu Europske godine kulturne baštine
  • Suradnja i komunikacija s lokalnim podružnicama u organizaciji u svrhu organizacije kulturnih aktivnosti
  • Pomoć ESN-u u razvoju projekata
  • Pomoć ESN-u u organizaciji aktivnosti povezanih s unutarnjim djelovanjem
  • Suradnja s ostalim projektnim timovima u organizaciji
  • Pomoć Odboru i Sekretarijatu oko potencijalnih zadataka
  • EVS je poučno iskustvo za volontere i trebaju se osjećati dovoljno slobodno da predlože vlastite aktivnosti i projekte

Kako biste se prijavili, pošaljite svoj CV i motivacijsko pismo na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. najkasnije do 11. ožujka 2018. u 23:59h. Online sastanak putem Skypea održati će se ubrzo nakon roka. Ukoliko imate dodatna pitanja, slobodno kontaktirajte na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. !

Ekipa HR NEWS PORTALA želi sreću svim prijavljenima, javite nam se iz Brisela.

  • 01
  • Ožu

Jučer se na plenarnoj sjednici u Bruxellesu raspravljalo o radu i naslijeđu Međunarodnog kaznenog suda za bivšu Jugoslaviju.

Zastupnik Tolić rekao je kako je Hrvatska jedan od inicijatora uspostave Međunarodnog suda za ratne zločine počinjene na području bivše Jugoslavije što je bio razuman čin zemlje koja je doživjela agresiju jedne komunističke vojne sile, zadnje u Europi s ideološkim predznakom, a dominantno u funkciji okupacije hrvatskog državnog teritorija i stvaranja tzv. Velike Srbije.

Razumno je bilo i vjerovati kako će sud suditi isključivo agresorima šaljući time poruku kako je agresija neprihvatljiv čin za međunarodnu zajednicu“, rekao je zastupnik Tolić.

I u Drugom svjetskom ratu zločini su se dogodili kod svih zaraćenih strana sudionika rata, ali je u procesima u Nürnbergu i Tokyu suđeno samo poraženim silama osovine koje su pokrenule rat, no Haški sud je pokrenuo u dugotrajnom procesu postupke protiv brojnih visokih dužnosnika i zapovjednika svih zaraćenih strana na području bivše Jugoslavije, kako protiv onih koji su pokrenuli agresivni rat tako i onih koji su se samo branili.

Je li sud ispunio svrhu svojega uspostavljanja, je li poručio da se agresija na susjede ne isplati i da će biti sankcionirana od međunarodne zajednice? Koliko je u radu suda ključnu ulogu imalo pravo i pravda, koliko politika? Jesu li žrtve agresije dobile zadovoljštinu presudama Haškog tribunala? O tome su, logično i opravdano, različita stajališta i vrijeme će pokazati. Hrvatska je u suradnji s Haškim tribunalom ispunila sve preuzete obveze, a često su pojedinci išli i više od toga surađujući kao predstavnici hrvatskih institucija samo s tužiteljstvom, a ne s tribunalom“,  rekao je zastupnik Tolić.

  • 27
  • Velj

Akademska slikarica Sandra Radić Parać (Maribor 1981, diplomirala na ALU u Splitu, izlagala samostalno i skupno) istaknuta pripadnica svoje generacije, autorica zapaženog i vrlo osebujnog opusa.

autoportret 1

  - Suvremena ste hrvatska umjetnica, živite i djelujete u Berlinu?

 - Rekla bih da se suvremenost u meni prelama preko klasike, što se reflektira na moj rad. Otkako sam se preselila iz Trogira, malog, kamenog, pitoresknog grada na našoj obali u Berlin - ogroman kozmopolitski grad, -  suvremenost kao da me je polila hladnom vodom. Suvremenost je za mene bio Berlin, a ne komadić otoka na kojem je vrijeme odavno stalo.

Zamijeniti blisko za opće, svoje za tuđe i domaće za strano, hrvatski za njemački jezik, pa i ponašanje - postati jedan od milijuna, izgubiti se u masi, izgubiti kompas u životu… sve je to ostavilo negdje u umjetniku nevidljive i vrlo bolne tragove.

Suvremenost na koju ja mislim je isključivo proživljavanje životnih situacija na jednoj vrlo osobnoj, čak intimnoj razini. Dijaspora koja me je zaskočila totalno neplanirano jednog uskršnjeg jutra mi je došla kao životni poklon. Uvijek sam se pitala kako je to u velikom svijetu i da li je uopće moguće sebe zadržati, ostvariti, naći, kako to uopće izgleda, što je to. Velika nepoznanica koja je oduvijek golicala moju maštu.

Tek kad sam se našla u ovoj stvarnosti, ovoj suvremenosti, pjesme hrvatskih pjesnika su mi postale puno bliskije kao i sudbine hrvatskih ujmetnika u dijaspori. To me na neki način vratilo nečemu, otvorilo velika nevidljiva vrata i pozvalo me unutra.

Christmas tale

 - Dobitnica ste i Rektorove nagrade, uspješno ste djelovali u Trogiru, nakon studija na ALU u Splitu?

- Akademija je puno obećavala, pogotovo za najbolju studenticu poput mene. Nikada ni na tren nisam razmišljala o pozicijama i radnim mjestima. Moj moto je bio: dobar rad svi vide i dobar rad se cijeni. Tako me je mama učila. Tako sam i svu svoju snagu tijekom studiranja kao i nakon njega usmjerila ka usavršavanju u smjeru slikarstva. Entuzijastično sam u Trogiru s par kolega osnovala likovnu udrugu - prvu likovnu udrugu tog grada. Niz godina sam izlagala i crtala portrete po ulicama u Trogiru dok nisam smogla dovoljno financija za vlastitu galerijicu. To ja za mene bio san snova i otići nekamo daleko i sve ostaviti mi ni na kraj pameti nije bilo. Imati prijatelje, umjetničko društvo, mecenu i zžvjeti od svoga rada, izlagati po Hrvatskoj i inozemstvu, imati svoj atelijer-galeriju i svoje dijete uza sebe je uistinu bio vrhunac moje rane mladosti.

 Sandra Radic Parac Ecce Homo. mijesana tehnika na drvu 2018. 265 x 44 cm

 - Kako je raditi u Berlinu?

 - Ja sam stranac u ovom gradu i uvijek ću se tako osjećati. Sve galerije i muzeji koje sam posjetila, svi umjetnici koje sam upoznala i dogđjanja na ´kojima sam bila ne mogu napuniti ogromnu prazninu koja je nastala u meni nakon odlaska. Tako da je rad u Berlinu samotan. U toj samoći pronalazim odgovore na mnoga pitanja, mozda čak i odgovor na pitanje tko sam.

 - Osobito volite portret, posebice u putovanju kroz podsvjesno?

- Osjećam kao da sam upala u nekakav međuprostor između dva svijeta – antičkog Trogira i suvremenog Berlina- i ni u jednom od njih se ne nalazim, a oba poznajem i svakog volim na svoj način. Portret je za mene poniranje u samoga sebe i traženje odgovora iznutra. To je nekako sveta stvar: sati i sati koji se provedu u atelijeru radeći i misleći o radu, pa i izvan njega, misleći o prezentaciji, fotografiranju i svim ostalim mogućim popratnim stvarima je svojevrsna meditacija / molitva za mene. Atelijer je hram a šafelaj je oltar / žrtvenik. Rad je moj ulog koji je, i prije nego je nastao bio spreman biti žrtvovan za nesto.

Sandra Portret 2a

Moji radovi su pomalo teški kada se vide na prvu ruku. Drvo danas nije toliko omiljena podloga, pogotovo kada se po njemu slika, a kamoli lijepi pozlata. To odmah asocira na ikone i daje jednu svetačku dimenziju radu. Čavli koje često koristim u drvu asociraju na muku, u katoličkom svijetu ,Kristovu. Penetracija, tj uništavanje tog istog drva na kojemu je napravljen portret je pomalo autodestruktivno. Drvo znači život jer je to drvo na kojem je napravljen rad nekoć bilo živo. Klijalo je, proklijalo i pomalo počelo rasti, moguće da je i dalo nekakav plod, npr jabuku, imalo je svoj život dok jednog dana nije umrlo i svojom smrću, svojom žrtvom posluzilo drugoj svrsi - postalo je drvo za ogrijev, namještaj, ukras ili podloga za sliku.

Kao što fizičari znaju reći da energija ne nestaje nego se pretvara iz jedne forme u drugu, tako i ja na tom tragu gradim svoje radove. Sve što dotaknem je već netko dotaknuo prije mene – mislim na boje, podlogu, materijal, kistove. Sve je već nabijeno nekakvom energijom, dok ono što prenosim iz glave na medij daje jednu novu duhovnu dimenziju, oplemenjuje i ujedinjuje sve te „slučajne“ komade. Bar vjerujem da im daje novu dimenziju jer se uistinu trudim to postići.

 - Zlatna boja ima posebno mjesto u Vašem opusu.

 - Pozlata je kod mene, kao i na ikonama neka druga dimenzija koja ne pripada ovom našem svijetu. Nijedna druga boja nije toliko jasna i lijepa kao zlatni listić s tim da mi je namjera upotrijebiti ga na ne - svetačkim portretima i na taj način „obično“ (ne shematizirano kao srednjovjekovne bogorodice) lice staviti u tu veću dimenziju. Botticellijeva izložba koju sam 2015 imala priliku vidjeti ovdje u Berlinu me toliko iz dna duše pogodila, pogotovo lica Bogorodica koje su bile i profane i svetačke u isti mah. Ta ravnoteža me se jako dojmila i naučila me odmjeravati rad da ne bude zasitan. Zbog toga dam slikama „zraka“ tako što pustim da se drvo kroz nju prozire. To daje jednu lakoću svoj toj težini, teksturi, čavlima, boji….

 - Planovi, izložbe, monografije...?

 - Velika mi je želja izlagati u crkvici Sv Tudora na plaži u Okrugu Gornjem na otoku Čiovu, mjesto gdje su moj otac i brat, tragično preminuli pokopani prije 36 godina. Ambijent i testura zidova se savrseno uklapa sa tematikom i mojom osobnom pričom a kako za Uskrs idem kući, porazgovarat ću o mogućnostima realizacije ove izložbice sa nadležnim vlastima u mjestu. Uistinu se nadam da će mi izaci ususret i na jednoj ljudskoj razini govoriti sa umjetnicom.

Monografija je za mene mit i ako ikada kojim slučajem izadje moja monografija, ne bih željela da u njoj piše kakve su boje ili kakva je tekstura. Rado bih da to više bude zbirka radova svih onih ljudi u brodicama koji su stigli do mora i koji su nasli našu zajedničku luku.

Sandra Mutter und das Kind

Ne svojatam svoju umjetnost kao svoju. Smatram da svi mi pripadamo zajedničkoj svijesti koja kao jedan veliki zajednički oblak pluta poviše svih nas i ono sto mi je dato, ta sposobnost pomoću umjetnosti transportirati nevidljivo u vidljivo, mora biti na usluzi svima, mora se ticati svih i govoriti u ime svih. Sto je tu moje posebno a nije vaše, npr.? Moja bol gubitka je identična vasoj. Moj zanos je jednak vašem kao i moja sreća. Umjetnik nije daleko od života, nije poseban i nedodirljiv. Svi smo mi posebni i vrlo dodirljivi, vrlo osjetljivi. Osjetljivi na riječi, poglede i kretnje iz daleka.

                        Za HR NEWS: Miroslav Pelikan

  • 18
  • Velj

U grandioznom zdanju Grand Palais u Parizu 14. veljače 2018. god. otvorena je izložba povijesnih pariških salona Art Capital, pod visokim pokroviteljstvom predsjednika Francuske Republike Emmanuela Macrona, ministrice kulture Francoise Nyssen i predsjednice Udruženja nacionalnih muzeja Francuske Sylvie Hubac.

Dubrovački slikar i pomorski kapetan Stjepko Mamić izlaže svoja umjetnička djela po drugi put na Art Capital a ukupno sedmi put u Parizu.

Art Capital zajedno organiziraju po dvanaesti put četiri najvažnija povijesna pariška salona umjetnika: Salon des Artistes Francais ( Salon francuskih slikara), Salon Comparaisons ( Salon Usporedbe), Salon du Dessin et de la Peinture a l’eau ( Salon crtanja i slikanja vodenim medijima) i Salon des Artistes Independants ( Salon samostalnih umjetnika). Povijest pariških salona seže u davnu 1667. godinu kada je Colbert po nalogu tadašnjeg kralja Louisa XIV organizirao prvu izložbu članova Royal Academie. Kasnije se ta tradicija nastavila kroz povijesne pariške salone koji su se održavali pod pokroviteljstvom vladara, prije kraljeva i careva a od doba Republike njenog predsjednika. Art Capital traje do 18. veljače 2018. godine.

Kapetan Stjepko Mamić izlažio je na ovogodišnjem Art Capital šest slika. Dvije su   u Salonu du Dessin et de la peinture a l’eau :”Tell me what you see” , 80x100 cm, akril na 400 gr papiru i “Watherworld I”. Na Salonu nezavisnih umjetnika ( Salon des Artistes Independants) izložio je četiri slike: “Long Net”, 200x120 cm, mix media na lanenom platnu, sliku s njegovim prepoznatljivim motivom ribarske mreže i prikaza podmorja ispod morske površine tijekom tradicionalnog noćnog ribanja “na fero”, sliku iz serije Meduze “Jellyfishes Armada”, 80x80 cm na lanenom platnu te dvije slike petit formata: “Watherworld II” i “St. Pierre”. Mamićeve slike privukle su pažnju brojnih posjetitelja Salona, od kojih je za svoj rad dobio velike komplimente.

DSC00935

Na Salonu des Artistes francais je predstavljeno prigodno izdanje poznatog francuskog art magazina ART & Design posvećeno Art Capitalu, u kojeg je uvršten tekst o Stjepkovoj umjetnosti što je još jedan znak priznanja njegovom radu. Naime, nakon njegove samostalne izložbe u pariškoj Galeriji Metanoia 2016. godine objavljen je po prvi puta članak o jednom hrvatskom umjetniku u ovom luksuznom art magazinu.  

Prema službenim podacima prvog dana Art Capital je posjetilo 11.000 ljubitelja umjetnosti. Smetnja je bila velika hladnoća toga dana te skliske ceste zbog snijega i poledice zbog čega je bio otežan pristup francuskoj metropoli. Prema službenim podacima prošlogodišnji Art Capital je posjetilo oko 36.000 posjetitelja.

Na prošlogodišnjem Art Capital Stjepko je izlagao po prvi put zahvaljujući preporuci njegovih mentora prof. Dine Pickard i prof. Jean-Maxime Relangea sa pariške Academie de Port-Royal, na kojoj je Mamić tijekom četiri godine usavršavao slikarstvo. Na žalost, prof. Relange koji je bio jedan od inicijatora povezivanja četiri najvažnija povijesna pariška salona i koji je bio predsjednik Salona du Dessin et peinture a l’oeau od 2003. do 2011. a potom doživotni počasni podpredsjednik, je preminuo krajem 2017. godine. Kao obol njegovom umjetničkom djelu u sklopu Art Capital jedan dio je posvećen njegovom umjetničkom radu;kao kolorist obilježio je suvremenu likovnost Francuske, prenoseći svoje znanje studentima od 1969.god.

Vernissageu održanom 13. 02. 2018. nazočio je Gospodin NJ.E. Filip Vučak, veleposlanik Republike Hrvatske u Parizu i stalni predstavnik RH pri UNESCO-u koji je razgledao djela dubrovačkog slikara koji je jedini hrvatski umjetnik pozvan na Art Capital od strane odbora pariških salona.

Art Capital kao ugledna i najveća izložba u Francuskoj nastala je odlukom pariških Povijesnih Salona ( Salons Historiques) u Grand Palais za ujedinjenje njihovih snaga, različitih načina rada i trendova u umjetnosti kako bi stvorili jedan novi inovativni i jedinstveni umjetnički događaj, u čemu su uspjeli. Art Capital održave se od 2006. god. pod svodom povijesnog zdanja Grand Palais, remek djela arhitekta H. Deglanea, gdje se od 1901. godine održava Salon francuskih umjetnika. Od tada se tradicija Salona prekidala samo za vrijeme ratova ili radova na obnovi palače a Art Capital u studenom 2015. nije održan zbog terorističkog napada u Parizu.

Biti učesnikom povijesnih pariških Salona ujedinjenih u Art Capital je privilegija za svakog umjetnika, pa tako i Capt. Stjepka Mamića ali i njegov rodni Dubrovnik i domovinu Hrvatsku, osobito uzevši u obzir činjenicu da su na pariškim salonima kroz povijest od davne 1667. do danas izlagali svi svojevremeno najvažniji svjetski umjetnici i/ili oni su to kasnije postali npr.: Van Gogh, Delacroix, Ingres, Manet, Monet, Renoir, Rodin, Cézanne, Gauguin, Toulouse-Lautrec, Segonzac, Matisse, Braque, Picasso, Dali, Buffet i dr. Od hrvatskih slikara na pariškom salonu je izlagao Vlaho Bukovac (rođ. tal. imena Biaggio Faggioni) čije se prvo izlaganje 1878. na pariškom salonu navodi kao “kao prvi put u povijesti slikarstva da je neki hrvatski slikar ušao u anale europske umjetnosti”. Stjepko Mamić je drugu godinu zaredom učesnik pariških povijesnih salona. Već je dobio poziv za 2019. god. čime je stekao pravo na doživotno učešće na pariškim salonima. Važno je istaknuti da je od 2017. god. član uvažene pariške Fondation Taylorhttp://taylor.fr/. Te činjenice kao i izložbe njegovih slika diljem svijeta u galerijama i nacionalnim muzejima od Francuske, Italije, Engleske, Slovačke, Makedonije do Irana, Japana, USA i Južne Koreje dovoljno govore o značaju jednog suvremenog umjetnika!    

  • 08
  • Velj

Njemačka i NATO potvrdili su predanost jačanju obrane istočne europske granice s Rusijom nakon što je prva od četiri NATO-ve bojne stigla u Litvu.

Stranica 2 od 5

HR News

HRnewHR logo

HR News je neovisni istraživački portal u vlasništvu fizičke osobe. Svi objavljeni članci činjenično su potkrijepljeni dokazima. Svaki autor osobno odgovara za iznesene neistine suprotno objavljenim Uvjetima korištenja i stavci o odgovornosti.

Web stranica HRnews.hr koristi kolačiće kako bi omogućili bolje korisničko iskustvo. Više o kolačićima. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice HRnews.hr kliknite na Slažem se